exzeem

Hallo,

Ons zoontje van 12 weken heeft erge last van exceem op z'n gezicht. De huisarts is niet erg duidelijk, het is misschien een koemelkallergie. Daarom zijn we over op Nutrilon Pepti en ben ik de borstvoeding weer aan het opvoeren (was al bijna afgebouwd). Nu beweert een drogist dat ABC dophilus powder heel goed werkt (ter stimulering van de darmwerking). Heeft iemand hier ervaring mee? Op het potje staat een halve theelepel per dag, hij zegt een halve theelepel per voeding??
Verder heb ik het gevoel dat gewone vaseline de huid erg afsluit en het door de huisarts voorgeschreven hydrocortizone vind ik rotspul en neemt de oorzaak niet weg.
Heeft iemand tips?


 
Mijn dochtertje kreeg toen ze ongeveer 9 weken was ook vel last van eceem,ik gaf toen nog borstvoeding.De huisarts gaf aan ook te denken aan koemelkallergie.Volgens mijn huisarts is er een gemakkelijk testje voor om te zien of je kindje last heeft van een koemelkallergie namelijk;dip met een pleister even in gewone melk en plak dat op de arm van je kind,laat dat enkele uren zitten haal de pleister er dan afIs de huid dan geirriteerd dan heeft je kingje mogelijk last van een koemelkallergie.Bij mijn dochtertje was dit niet het geval,ik heb toen al haar kleertjes,linnengoed enz opnieuw gewassen met neutral en via mijn huisarts heb ik een vaseline/lanettezalf gekregen.Ook heb ik van balneum een speciale olie gekocht voor in bad.Mijn dochterje is nu 7 maand en ze heeft vrijwel geen last meer van haar exceem veel succes
 
Terug
Bovenaan