exzeem

Hallo allemaal,

Graag wil ik informeren of er iemand van jullie last heeft van zwangerschapexzeem?
Bij is het nl. op mijn buik, stukje bovenbenen en onderkant borsten begonnen, maar nu gaat het verder mijn benen en armen over. Alleen mijn nek en gezicht zijn tot nu toe nog zonder uitslag! En vooral 's-nachts word ik gek van de jeuk!!!
Als iemand er ook last van heeft, wat gebruik jij dan voor de jeuk tegen te gaan, want ik begreep dat zalf voor exzeem uit den bozen is, vanwege hormonen.......maar ik zou het oh zo graag tegen gaan....

Groetjes!!!

Hoi,

Wat enorm vervelend die jeuk. Ik heb het een aantal weken geleden gehad. De dermatoloog dacht eerst dat ook zwangerschapsjeuk had maar gelukkig bleek het een allergie te zijn. Gek wordt je van de jeuk (ik vind het nog erger dan pijn).Ik kon er op een gegeven moment alleen nog maar van huilen.  Bij mij zat het ook overal behalve op handen, voeten en hoofd). Ik kreeg mentholcreme van de huisarts, mentholpoeder wil ook helpen (alleen bij mij niet langer dan 5 minuten). Wat ik erg prettig vond was cold(ice)packs op de plekken die het ergste jeuken en 's nachts ging ik gewoon onder een koude douche staan. Wat ook hielp was lotion van VSM (voor kinderen) tegen de waterpokken. Zoals je waarschijnlijk wel leest heb ik erg veel geprobeerd. Ik zou anders gewoon even de huisarts bellen (die heeft mij met spoed bij een dermatoloog gekregen). Van de dermatoloog kreeg ik hormoonzalf maar deze heb ik gelukkig maar 1 dag gebruikt en ging mijn allergische reactie na 10 dagen weg.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Succes! Cindy

Hoi hoi!
Wat ontzettend vervelend! Jeuk is vreselijk. Ik kan er helaas over meepraten.
Ik heb mijn hele leven al eczeem, maar nu heb ik, net als jij, ook extra last gekregen van mijn buik (met name de onderkant) en mijn borsten. Ik krab soms mijn tepels open van de jeuk! Heb het ook nog wel op de rest van mijn lichaam, maar deze plekken heb ik normaal geen last.
Ik gebruik wel hormoonzalf, maar helaas helpt dit niet echt bij mij. Mijn huid is er te veel aan gewend. Ik ga deze week ook maar weer eens even bij de huisarts langs, misschien dat zij ideeen heeft.
Ik kan je verder alleen een paar algemene adviezen geven, al zou ik als ik jou was echt even bij de huisarts langs gaan.:
-niet te vaak en te heet douchen (liefst niet iedere dag) en geen doucheschuim of zoiets gebruiken (eventueel wel douche-olie, vind ik zelf erg fijn)
-niet insmeren met bodylotion, dit droogt de huid uit. Beter wat vetters gebruiken.  
-zoals al eerder door iemand geschreven is: koelen is heerlijk tegen de jeuk (bv met een coldpack), helaas alleen tijdelijk.

Heel veel succes ermee!
Groetjes, Irene

Hoi,

Ik heb er ook even last van gehad. Bij mij zat het vooral op mijn schouderbladen. Ik heb wel vaker last van eczeem, dus ik heb zo'n tubetje hormoonzalf liggen. Eerst wilde ik het niet gebruiken, maar ik werd helemaal dol van de jeuk. Dus ik heb heel voorzichtig een piepklein beetje zalf gesmeerd en na een paar dagen was het weg. Tot nu toe is het niet teruggekomen!
Wat ook wel tegen jeuk wil helpen is rooibos thee drinken!

Groetjes,
Els

Terug
Bovenaan