f**k het cb!!!

Net even gebeld, omdat Lynn nog steeds de fles weigert en ik wil gaan proberen of ze wel pap van moedermelk van een lepeltje eet.
Komt dat mens natuurlijk met tips waar ik helemaal niet om vraag en die ik allang uitgeprobeerd heb. Maar nu komt het: toen ik zei dat ik ook al had geprobeerd om Lynn uit een bekertje te laten drinken, zei ze dat ik dat niet moest doen, dan zou ze zich verslikken, daar was ze nog veel te jong voor! Het staat anders gewoon bij borstvoeding.com of het borstvoedingsforum als tip?! Een baby kan de melk dan oplikken als een poesje en verslikt zich niet!
Nou ja en toen ik over de pap begon: dat kon ook echt niet, want ze is nog veel te jong om van een lepeltje te eten! Ze eet de druppeltjes vitamine D toch ook van een lepel?! Ja, het duurt dan wel even, maar nu zit ik ook een half uur met de fles, waarin ze maar 10 -20 ml binnenkrijgt.

Ik vertelde ook dat ze op het kdv maar 60 ml op had en de wijkverpleegkundige van het cb bij het vorige bezoek hier niet zo'n punt van maakte, je raadt het al: zij zij dat dit absoluut niet kon! Veel te weinig, zo droogt ze uit!

Op mijn vraag of het kwaad kon voor haar darmpjes of wat dan ook, kreeg ik geen antwoord...

Hoi,
ik kan je helaas geen tips geven. Maar ik begrijp je frustratie wel! Mutsen bij het CB! Ik ben mijn vertrouwen ook al een tijdje geleden kwijt geraakt, maar soms krijg ik nog wel eens tips waar ik wel wat aan denk te hebben.
Volg je gevoel, je wilt toch dat Lynn iets binnen krijgt, niet dan. Als je haar uit een bekertje wilt laten drinken en dat gaat goed, gewoon laten doen. En met een lepeltje moet toch ook gewoon kunnen. Idd net wat jij zegt, die druppeltjes vit D gaan ook met een lepeltje en kindjes die spruw hebben krijgen toch ook medicijnen via een lepeltje (maar dat is wel heel dik). Als ze geen BV had gekregen, zou je haar nu ongeveer een extra-tje kunenn gaan geven, fruithapje of diksap. Maar Fruithapje moet ook met een lepel, dus het moet gewoon  kunnen. En je merkt het toch vanzlef als ze zich verslikt. Het zullen geen hele liters tegelijk zijn toch.
Sterkte er mee!!
Patricia

Vergeet ik nog iets:
als kindjes niet regelmatig voeding binnenkrijgen kan het slecht zijn voor de bloedsuikerspiegel. Het lichaam van een jong kindje kan die schommelingen niet goed aan. Als de bloedsuiker te veel zakt, zou Lynn in een hypo kunnen raken en dan niet meer van de honger wakker worden. Daarom mag er maar een bepaalde tijd tussen de voedingen zitten. Bij Liv zit er soms 12 of 13 uur tussen, maar ze wordt nog steeds gewoon uit zichzelf wakker. Daarom zei de lactatiekundige tegen mij, dat het dan gewoon mocht.
Lynn drinkt wel, maar weinig. Het risico voor een te lage bloedsuiker lijkt mij daarom heel klein.
Succes!
Patricia

Hoi,
Leuk zo'n cb, dan denk je dat iets hebt om op terug te vallen..niet dus.
Ik zou idd ook gewoon doen wat mijn gevoel me ingeeft hoor. Uit een beker drinken kan helemaal geen kwaad! Dan hoef je bij die vrouw al helemaal niet over de Rapley-methode te beginnen.
En ook dat van een lepeltje eten is onzin. Heel veel babies eten al vanaf 3 mnd fruit of groente.
Ik wens je veel succes en ik zou lekker bij het bv-forum om advies vragen ipv bij het cb.
Sil

Wat een sukkels!

Anne heeft toen ze 4 dagen oud was al uit een bekertje gedronken. Ze kreeg via de borst te weinig binnen en zo kreeg ze wat water. Het was op het advies van de kraamhulp en ze kreeg er maar kleine beetjes mee binnen, maar alles is meegenomen toch?
Ook at ze met 2,5 maand al wat fruit, ook met een lepeltje! Hoe zou ik dat anders hebben moeten geven? Wat een geleuter!
Overigens als jij de borst 's morgens voor de opvang gegeven hebt en daarna meteen weer geeft krijgt ze heus geen hypo ofzo. Daar zit er te weinig tijd voor tussen. Maar begint ze niet te huilen als ze dorst krijgt? Anne doet echt alles op commando. Ze geeft precies aan wat ze wil.
Ik hoop dat het met de fles snel beter gaat. Het is echt niet leuk als je kindje niet wil drinken. Ik heb zelf gehad dat Anne te weinig binnen kreeg, omdat ik te weinig melk aanmaakte. Echteraf hardstikke zielig en ik voelde me er ook erg schuldig over. Gelukkig bied jij de hoeveelheid wel aan, alleen jammer dat zij het niet wil.
Ik wilde je nog even heel veel succes wensen en ook ik heb helaas de gouden tip niet.

Groetjes,
Natasja

Ik ben niet zo bang dat Lynn een hypo zal krijgen. Als ik haar 's ochtends om 7 uur voed en ik om 16 uur dan weer bij haar kan zijn om te voeden, zit er maar 9 uur tussen, in het ergste geval dat ze echt geen druppel drinkt (meestal drinkt ze wel iets, 20 - 40 ml). En ze wil gewoon nog steeds een nachtvoeding, dus ze zal niet echt tekort komen.

Het stomme is dat ze gewoon vrolijk blijft, ook al heeft ze (bijna) niks op. Op het kdv slaapt ze ook slecht (mag daar niet in de bakerzak) en is ze bijna de hele dag wakker. Als ze thuis slecht slaapt, gaat ze echt mekkeren. Maar thuis vindt ze het ook niet zo erg om een voeding te missen, gaat dan vrolijk verder tot de volgende voeding, is soms wel een half uurtje eerder, maar dat is zo ook wel eens na een hele voeding.

ach dat stomme cb! ze denken dat ze alles weten maar uiteindelijk hebben ze het vaak fout! Lynn van een lepeltje laten eten is een goed idee, zo krijgt ze toch wat binnen. Misschien is het een idee om de voeding dikker te maken met nutriton? En zolang ze teverden blijft is er denk ik niet veel aan de hand, ze geeft vast wel aan wanneer ze honger heeft!

Terug
Bovenaan