fabels over babyvoeding

bv is perse beter als de fles. Ook van de fles worden ze groot en sterk.

flesvoeding mag je alleen bereiden met gekookt water of bronwater. Het mag ook gewoon met kraanwater!

met vier maanden fruit geven is slecht, dat is voor ieder kindje verschillend hoe het erop reageert.

Als jij sinaasappels eet en je geeft bv krijgt je kind er krampen van, hoeft ook niet zo te zijn.

bedoel je zoiets???
 
BV is alleen maar beter als de moeder er volledig achter staat,een ongelukkige gestresste moeder die bv geeft,doet haar kind veel meer te kort, dan een gelukkige moeder die FV geeft!!
 
Ik ben het helemaal met Anja eens! En de flesvoeding van tegenwoordig is een geweldig alternatief!! Voor de moeders die zonder moeite BV geven zal het inderdaad een fabel zijn, maar in mijn geval na weken stress, een huilend, slecht etend kind, borst weigeren enz.. enz.. vind ik fles super! Moet ik me nu schuldig gaan voelen omdat ik mijn kind met de fles groot breng?
Terwijl Romi en ik sinds de overgang BV FV veel meer van elkaar kunnen geniet!
Corine
 
Niemand moet zich schuldig voelen. Want je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar bv is nou eenmaal de beste voeding. Flesvoeding is ook goed maar bv is beter heel simpel is precies afgestemd op jou kind en flesvoeding niet.
Ook in mijn ogen is bv beter. Ondanks dat het bij mij bloed, zweet en tranen heeft gekost. Dus probleemloos nee absoluut niet. Maar wel doorgezet. Ondanks de problemen de eerste dagen, stuwing, kloven, geen begeleiding. Nu al 6,5 maanden een streng dieet omdat ze koemelkallergie heeft houd in geen melkprodukten, vis, schelp en schaaldieren, ei, soja, noten, zaden en pitten. En ja dat zit bijna overal in.
Daarna door een ziek kind een terug loop en geen voeding meer maar door doorzetten is het weer helemaal op gang gekomen.

Dus dames dit is niet om mezelf een schouderklopje te geven maar wel om te melden dat het niet bij iedereen vanzelf gaat.

groetjes joyce mama van Mara.
 
Terug
Bovenaan