Fabio hoeft toch niet naar boven!

Ik heb vorige week een beetje woorden gehad op het KDV. Vanaf 1 maart gaat hij op woensdag naar het KDV ipv vrijdag. Dat betekent dus wennen aan nieuwe leidsters.
Aangezien Fabio maar één dag per week naar het KDV gaat, is het moeilijker wennen voor hem.
Nu wilde het KDV dat hij per volgende maand naar boven gaat, dat betekent naar de groep van kinderen van1,5 tot 4 jaar.
Ik vroeg waarom dat was omdat ik vind dat ie nog niet eens goed genoeg gewend is bij de babygroep. Ze zeiden dat dat per kind bekeken wordt qua leeftijd en of het kind eraan toe is.
Ik zei toen dat er verschillende kinderen ouder zijn als Fabio en die er meer aan toe zijn omdat zij al veel langer naar het KDV gaan en meerdere dagen per week komen. En dat ze dus maar eerst bij die kinderen moeten beginnen.
Ja kom nou, ik betaal € 265,00 per maand (en krijg niks terug van belasting/werkgever), mag mijn kind dan op zijn gemakkie wennen aan de situatie? Ik hoef toch niet te accepteren wat hun het beste uitkomt?
Afijn, na veel heen en weer gebel, mag Fabio tot 1 juli in zijn eigen groepje blijven en gaat ie per 1 juli naar "de grote kinderen groep" !
En tot die tijd kan hij lekker nog even "klein blijven" en op zijn gemak wennen aan het KDV (waar hij het overigens prima naar de zin heeft!)

Groetjes van Cissy

Hoi Cissy,

Nou gelijk heb je hoor,voor zoveel centjes vind ik dat je toch wel mee mag beslissen wat er met je kindje gebeurt.En nu kan hij toch lekker wennen,gelukkig maar.
Dikke kus aan Fabio,
                                                          Liefs Kitty en Tess

Wat een gehannes zeg.. Gelukkig mag hij nog even blijven!

Daarom ben ik zo blij met onze verticale groep. Daar blijft hij lekker in totdat hij 4 jaartjes oud is en groeit zo met zijn huidige vriendjes mee op. Geen verandering van groep en leidsters, gewoon lekker op z'n vertrouwde plekkie..

Esmé mv Kay

Tsja, gemengde gevoelens over wat je noemt. Eerst een verhaaltje van mezelf.

Bij ons in de kerk heb je kinderopvang. Dat gaat tot aan de kleuterleeftijd in 3 groepen. 0-1,5 jaar / 1,5-2,5 en 2,5 -4 jaar.
Bij de kleinste groep staan wat boxen, ligt de vloer bezaaid met baby-speelgoed en wippers enzo.
De tweede groep ziet er al veel 'groter' uit. Een huisje, driewielers, poppen-buggy's, auto's, blokken, tafeltjes/stoeltjes.

Kian was net 1 en was een beetje groot voor bij de babys. Hij kroop over ze heen zeg maar. Dus zei een leidster tegen mij dat het wel tijd werd om naar de volgende groep te gaan. Daar stond ik dan, met een brok in mijn keel. "wat denken ze wel niet! mijn kleine mannetje tussen al die rondlopende peuters met dat grote speelgoed!" Ik voelde me echt aangevallen. Vond dat de leidsters zich er maar makkelijk vanaf maakten!  
De week erop heb ik hem weer naar de baby's gebracht met de mededeling dat ik hem bij hun bracht, maar als ie te hardhandig was voor de kleinsten dat ze 'm over het hek heen mochten tillen naar de volgende groep (wil toch ook geen klachten van andere ouders met baby's).

Toen ik 'm kwam halen was ie inderdaad bij de grotere groep gezet. Slik!
Tot ik 'm zag. Hij stond vol trots in het huisje te schreeuwen naar iedereen die voorbij kwam. Raampje open, raampje dicht, deurtje open, deurtje dicht. Hij leek ineens wel een jaar ouder als toen ik 'm wegbracht die ochtend.   Ik stond ineens te glimmen van trots!

Het bleek dus meer te zijn dat IK nog niet toe was aan de volgende groep. Kian had het allang naar zijn zin!
Misschien moet je het nog eens in overweging nemen.

Maar het hoeft zo niet bij jou te zijn hoor. Probeer alleen een ander licht op de zaak te werpen. Als het niet zo voelt .. volhouden aan je eigen idee.
Liefs Nelleke

Tuurlijk Cissy, jij bent gewoon een klant van ze en dat je wensen hebt lijkt me meer dan logisch (dat arrogante gedoe op die kinderdagverblijven ook altijd). Goed gedaan, voor Fabio. Stijn blijft ook nog even op de babbygroep hoor. Eerst heel stevig op z’n benen staan en dan naar boven...

heel goed hoor!! het is toch heel belangrijk dat je mannetje fatsoenlijk kan wennen!
en het verhaal van Nelleke doet me weer goed, voor al Ivar straks ook een keer naar een andere groep gaat.

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan