<p>Hoi allemaal, </p><p>Na 2 miskramen zijn wij met een bloedonderzoek gestart. Hieruit is gekomen dat ik Factor V Leiden (heterozygote) heb. Dit is een bloedstollingsafwijking. Blijkbaar komt dit best vaak voor bij mensen en hierdoor is bij mij te verklaren waarom ik 2 miskramen achter elkaar heb gehad.</p><p>Nu geeft de gynaecoloog aan dat ik gewoon verder moet proberen om zwanger te worden in de hoop dat het nu wel goed gaat. Dit vind ik zo raar want waarom zou het nu de 3de keer wel goed gaan?</p><p>Ze geven geen bloedverdunners omdat ik een milde vorm heb van FVL. Pas in mijn kraamtijd zal ik 6 weken lang moeten prikken om trombose te voorkomen. Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn hier die ook Factor V Leiden hebben en ervaringen met mij kunnen delen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gewoon doorgaan met proberen tot het lukt of wel gewoon bloedverdunners "eisen" tijdens de eerste maanden van zwangerschap. </p><p>Bedankt alvast voor het delen van jullie ervaringen hiermee.</p><p>Groetjes, Mel </p>