factor V Leiden??

hoi meiden,

bij mij in de familie komt een familiare ziekte voor 'factor V Leiden'. dit is een bloedstollings afwijking, waardoor je een vergrootte kans hebt op trombose. dit kan een risico opleveren tijdens de zwangerschap, doordat je bloedklonters kan krijgen in de baarmoeder.

ik ben bij de dokter geweest om mezelf er op te laten testen en ik blijk een milde vorm te hebben van deze aandoening. nou maak ik me nog niet echt zorgen, maar ik ben wel heel benieuwd of er meiden zijn die dit ook hebben of mensen in de omgeving en mij kunnen vertellen hoe zij hiermee om zijn gegaan toen te zwanger wilden worden (of waren). mijn huisarts doet er namelijk erg lakoniek over. ( wou eigenlijk ook niet testen, zei dat het allemaal wel mee zou vallen). en in nederland is er nog erg weinig over bekend

ik hoor graag van jullie
groetjes
happydays

Hoi Happydays,

Ik heb je mailtje net gelezen en ik heb ook Factor V Leiden. Ik heb in het verleden een trombosebeen gehad en toen hebben ze mij getest en zodoende zijn ze erachter gekomen dat ik Factor V Leiden had en ook Factor VIII was verhoogd. Ik was toen aan de pil. Moest er meteen mee stoppen omdat de pil een verhoogde kans geeft op trombose. Heb toen een spiraaltje laten plaatsen (Mirena). Vorig jaar mei ben ik bevallen van een gezonde dochter Cheyenne. De zwangerschap was heel goed gegaan. Wel moest ik toen ik 3 maanden zwanger was Fraxiparine spuiten om mijn bloed dun te houden. Dit moest ik nog een aantal weken na de bevalling doorgebruiken. Ook was ik onder controle bij de gynaecoloog en moest ik in het ziekenhuis bevallen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Jolanda

hoi jola,

bedankt voor je reactie, ja hiervoor had ik er nog nooit van gehoord.
nou we gaan eerst maar is goed aan de klus en als het lukt neem ik wel zo snel mogelijk contact op met een verloskundige.

groetjes happydays

Hey

Ik ben een leerling van Russelberg en verricht een onderzoek naar apc resistentie en zwangerschappen. Zou ik me een van jullie een telefonische interview kunnen doen om mijn onderzoek een grote meerwaarde te geven?

Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan