factor v leiden

hoi

zijn er mensen die factor v leiden in de eerste zwangerschap hebben gehad.
en die ook weer een tweede zwangerschap aangedurft hebben.
ik zouy wel graag in contact willen komen met mensen die dat alleen in de zwangerschap hebben.

dat is toch een stollingsafwijking, waardoor je een grotere kans hebt op een miskraam.

Ik heb begrepen dat dit goed te behandelen is met preventief antistollingsmiddelen spuiten.

Ik moet altijd 6 weken na de bevalling met spuitjes in de weer omdat ik juist na de bevalling een verhoogd risico heb, maar er zijn ook zat vrouwen die    tijdens de eerste maanden moeten prikken.

Volgens mij moet je juist informeren bij een gynaecoloog.

Miep

Ik meen dat er ergens een site voor bestaat. Dacht dat daar ook een forum aangekoppeld zat. Weet het niet zeker meer. Als ik het terug vind dan meld ik het wel hier nog wel even.

Succes.

Miep

Hoi,
toevallig kwam ik gisteren op een website hierover. www.factorleiden.nl   Ik hoop dat je hier informatie of contactpersonen kan vinden die je verder kunnen helpen.
Groetjes A.

Hoi!

Mag ik vragen welke vorm je hebt? De heterozygote of de homozygote vorm?
Ik heb zelf factor V Leiden, maar gelukkig de heterozygote vorm
Ik heb 1 dochtertje van 1,5 en hoefde tijdens mijn zwangerschap geen fragmin te spuiten, alleen in het kraambed. Heb in juli een miskraam gehad, maar of dit door mijn stollingsafwijking is gekomen, zal ik nooit weten. Miskramen komen natuurlijk veel voor.
Hoefde ook niet onder controle te staan hiervoor bij de gynaecoloog, mocht gewoon naar de verloskundige.

Groetjes Sara

hoi sara

ik weet dat ik alleen op mijn kraambed moet spuiten.
en als ik zwanger ben dan krijg ik medicijnen.
bij mij heeft nl daardoor de placenta losgelaten,en heb nou een zoon met een hersenbeschadiging.
en een traumatische bevalling achter de rug.
afz 3003

Dat is heftig zeg!! Ik schrik van je verhaal.
Wist je tijdens je zwangerschap dat je factor V Leiden had?
Weten ze zeker dat het loslaten van de placenta daardoor is veroorzaakt?
Ik begrijp nml niet zo goed hoe factor V hierop van invloed kan zijn. Mijn gynaecoloog heeft ook niet over deze mogelijkheid gesproken,
Snap wel dat je dan huiverig bent voor een nieuwe zwangerschap. Mijn 1e zwangerschap is probleemloos (wat betreft factor V) verlopen.
Sta je onder controle van een internist vanwege factor V?

Groetjes Sara

Terug
Bovenaan