<p>Hoevaak zien jullie je ouders, kinderen de opa en oma?</p><p>Wij wonen op ongeveer 1/1,5 uur bij mijn ouders vandaan. Vanaf het moment dat wij hier zijn gaan wonen (10 jaar geleden) zie ik mijn familie (ouders en twee zussen) bijna nooit. Tenzij ik daar heen ga. Dat deed ik ook altijd regelmatig, naar mijn oude woonplaats terug gaan was altijd makkelijk, daar woonde veel vrienden en familie, maakte er meteen een dagje van. Dit met het OV want ik heb geen rijbewijs. Ouders en zussen wel maar af en aan wel of geen auto, momenteel niet. Nu ben ik vorig jaar moeder geworden en ik had gedacht dat mijn familie nu wel vaker langs zouden komen. Helaas blijkt dat niet zo te zijn. Mijn zussen zijn hier alleen geweest met kraambezoek en mijn ouders hooguit 3 keer. Zelf ben ik wel vaker die kant op gekomen met baby met het OV en gebracht met de auto. Mijn ouders hebben een ingerichte baby kamer waar we ook samen een paar keer zijn blijven slapen. Nu vind ik dat alleen niet altijd handig met alle spullen die je mee heen en weer neemt, zeker als je met het OV reist.</p><p>wat wil ik hier eigenlijk mee? Geen idee. Voel me soms zo afgesneden van mijn familie. Maar ook alsof we elkaar niet meer begrijpen. Zij hebben geen idee hoe mijn leven eruit ziet. En ik niet meer hoe zij hun leven leiden. De band met mijn zussen word met de jaren minder. Ik ben de jongste maar de enige die is getrouwd en een kind heeft. Zij leven nog steeds alsof ze 18 jaar zijn, feesten, drinken, alles lijkt zo oppervlakkig: foto’s maken, social media, tiktok.</p><p>Het is jammer.</p>