familie snachts al bellen?

Hallo,

Ik ga poliklinisch in het ziekenhuis bevallen en vroeg me of wat de meeste mensen doen als hun baby snachts geboren wordt..
ons plan is nu om na een momentje voor onszelf de ouders en zussen te bellen zodat die dan gelijk komen bewonderen, maar mag dit eigenlijk wel in elk ziekenhuis?

Groetjes

Eigenlijk heb ik geen idee! Ben zelf 3x in 't ziekenhuis bevallen, waarvan bij de eerste 2 zo rond 14.30 uur. De familie mocht toen pas op het bezoekuur komen. Bij de laatste ben ik rond 20.30 uur bevallen en omdat ik al een aantal dagen in het ziekenhuis lag, hebben ze een uitzondering gemaakt en mochten m'n (schoon)ouders en de kinderen nog komen. Nogmaals het was een uitzondering. Misschien gewoon even navragen op de afdeling.

bij mijn 1e mochten de ouders en zussen gewoon nog komen om21.00 geen probleem...ze bleven geen uren maar half uurtje ofzo en toen zijn ze weggegaan...maar denk niet dat je 'snachts bezoek mag hebben ivm andere patienten...
xx

ik denk niet dat er 's nachts bezoek mag komen bij ons niet in elk geval, bij ons mogen ouders broers en zussen de dag van bevalling de hele dag komen (overdag)

Moet eerlijk zeggen dat ik de nacht even lekker voor ons zelf zou nemen en ze pas 's ochtends vroeg zou bellen. Avond vind ik nog weer anders... Maar als je poliklinisch bevalt, dan ga je na de bevalling toch weer naar huis? Ontvang je het bezoek dan niet ook gewoon thuis?

ik ben bij dee eerste ook in het ziekenhuis bevallen,moest toen ook daar blijven,mijn ouders waren toen meteen gekomen.

Mijn schoonouders waren er toen ik op de kamer lag,verder is het bezoek pas mogen komen tijdens bezoekuur...

maar als je inderdaad poliklinisch bevalt zou ik gewoon wachten tot je thuis bent en dan pas het bezoek ontvangen,de tijd dat ze met je bezig zijn en met de kleine hebt je echt geen in bezoek...
Ik althans niet toen,ik wilde eerst fris gedoucht zijn,voor er bezoek kwam...

En anders gewoon even het ziekenhuis bellen en navraag doen dan weet je het zeker en kun je dan een besluit nemen...

gr rian(sept forum)

Volgens mij verschilt dat per ziekenhuis. Toen mijn zus bevallen was (poliklinisch) mochten wij midden in de nacht op bezoek komen. Ook het ziekenhuis waar ik ga bevallen (op medische indicatie) mag dag en nacht bezoek komen. Er gelden geen vaste bezoektijden. Ik moet 1 of 2 dagen blijven. Dus heb een eigen kraamsuite, andere mensen hebben er dan ook geen last van. Maar ik heb ook van mensen gehoord dat het bezoek pas de volgende dag mocht komen, of dat men zich aan gestelde bezoektijden diende te houden. Dus misschien verstandig om dit bij het ziekenhuis even na te vragen.

X Nikky (aug forum)

bij ons zh mag je ook je ouders laten komen ookal is het snachts. vooral als je nog op de verloskamer bent moet dat geen probleem zijn. daar is iedereen toch nog wakker snachts, of ze nu aan het bevallen zijn of het zijn de verpleegsters enz. er is altijd veel actie in de nachtelijke uurtjes.
op de kraamafdeling is dit wel anders, maar ik heb vorige week in het zh gelegen en als er snachts iemand op de afdeling kwam was dit ook altijd met trotse opa en oma erbij.
vraag het voor de zekerheid eens na. dan is het wel meteen duidelijk voor je. kan me voorstellen dat dit idd per ziekenhuis kan verschillen.
groetjes marijke

Terug
Bovenaan