Familie??

A

Anoniem

Guest
Even van mij afschrijven en natuurlijk de vraag heb jij dat ook?

Een paar weken terug moest ik op ons petekindje passen.   Schoonmoeder was jarig dus heb ik gevraagd of het een probleem was om de kleine mee te nemen (3 maand). Geen probleem.
Kleine half 4 uit bed flesje gegeven en op naar schoonmoeder.Alwaar de rest van familie zat.
Rond een uur of hals zes werd de kleine moe en wat jengelig. Schoonzus die zelf geen kinderen heeft had haar woordje al klaar. Volgens mij moet ze zus en zo. Ik zei : nee die is moe. Boven op bed gelegd bij schoon ma. Huilen natuurlijk (vreemde omgeving). Na 1 min zegt schoonzusje zal ik haar maar halen? %$##$%&* . Nee was mijn antwoord (dacht bij mezelf waar bemoei jij je ingodsnaam mee, je kent dat kind niet eens)
Slapen wou dus ook niet, dus na 15 min kleine er weer afgehaald. Schoon zus zat er gelijk weer aan te pulken. Kindje over stuur. Dus ik wou naar huis zodat de kleine in alle rust kon slapen. Nou dat werd niet gewardeerd, we moesten blijven eten van schoonmoeder. Ik had de puf niet om er tegen in de gaan.

Afgelopen zondag hadden we een cd presentatie. Schoonmoeder mee. Hele weekend al druk geweest, verjaardag hier en verjaardag daar. Was dus wel moe. We hadden schoonmoeder beloofd om na afloop bij haar te  eten. Eten was op ik zei: wil nu heel graag naar huis ben helemaal kapot. Antwoord: schoonmoeder: Jullie doen toch nog wel een bakkie koffie. &*&Y%$%R#$. Heb doorgezet en gezegd dat ik niet meer kon. Werd me toch raar nagekeken.

Dan kerst: Werd me tussen neus en lippen medegedeeld( door schoonmoeder)  dat we 1e kerstdag met hele Fam. met kado's en gedichten gaan vieren. 14 nov (dan is me man jarig)   gaan we loodjes trekken.
Er werd helemaal niet overlegd of ik dat wel wil of zal gaan redden (ben 11 dec uitgerekend). Heb er ook helemaal geen zin,   de fam durft   ook niet hier  te komen omdat ze als de dood zijn voor onze hond. Iedereen bepaald maar wat je moet  en je ziet ze nooit bij mij thuis omdat ze niet durven met de hond.Als dit zo blijft gaan als de kleine er is dan wordt ik gek. Als dat bemoei, je moet dit en dat.  Ik begin dit goed zat te worden.
Of zijn het mijn hormonen?
Wat een verhaal, maar ik moest het even kwijt en daar is het forum toch voor?

meid volgens mij zijn het echt niet je hormonen hoor!!!!
als je 11 december bent uitgerekend heb je nog 14 dagen de tijd daarna om te bevallen dus t/m 25 dec. stel je bevalt 25 dec dan kan je daar toch niet gaan zitten cadeautjes uit te pakken.
ik denk dat je in die periode wel wat anders aan je hoofd hebt.

ik zou het er met je man over hebben het is tenslotte zijn familie en laat hem dan gewoon zeggen dat jullie dit jaar niet mee doen. hij zal het toch moeten begrijpen neem ik aan.

en jammer dat het niet gewardeerd wordt maar gewoon even lekker aan jezelf denken op dit moment al die stress daarom is ook niet goed voor jouw en je kindje.
heel veel sterkte (die families ook)

groetjes

Hoi,

Dit zijn niet je hormonen. Laat de kadootjes dit jaar maar lekker aan je voorbij gaan, het mooiste kado krijg je toch wel....je kindje.
En als iedereen nou even logisch nadenkt, dan moeten ze wel begrijpen dat jij (en je man/vriend) dit jaar niet  mee kunnen doen.

Wat vervelend dat iedereen meent vanalles voor je te moeten regelen.
Doe waar jij je goed bij voelt en ga lekker je eigen gang. Ik hoop dat je man/vriend achter je staat. Geniet van je Zwangerschap, laat de wereld maar om jou draaien en niet om je schoonmoeder en familie.

Succes, Groetjes Gea

hoi,

ik ben ook 11 dec uitgerekend en hoop dat ik het ga redden om dit jaar kerst mee te vieren. Mocht het niet lukken, dan heeft mijn schoonmoeder (de schat) er alle begrip voor dat we er niet bij zijn, of dat ik eerder naar huis wil.

Misschien scheelt het dat het in ons geval voor beide ouderparen het 3e kleinkind wordt (onze eerste).

In ieder geval weet ik zeker dat het bij jou niet aan je hormonen ligt dat je zo reageert. Ik wens je sterkte met je schoonmoeder en -zus... laat het anders idd door je man brengen, als ze je zo raar aankijken als je iets niet wilt doen omdat je lijf dat niet aankan.

En voor de rest: lekker blijven genieten, luister naar je lijf en houd je poot stijf als je iets echt niet wilt/kunt doen door je zwangerschap..

Es

Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Andere mensen kunnen nogal luchtig doen over afspraken rond je bevalling of vlak daarna.
Als jij dat niet wilt, dan moet je dit niet doen.

Wel weet ik dat ik nu ik zwanger ben van de tweede ook makkelijker denk over dat soort afspraken, je weet nu ook wat je te wachten staat.
Dat wil niet zeggen dat ik zin in alles heb.

Ik ben 27.12 uitgerekend en plan lekker de hele maand dec niets. Zelfs de verjaardag van mijn man is nog een vraagteken, dat is half jan.

Wij vinden het gewoon prettiger om alles open te houden en als het allemaal voorspoedig gaat, kunnen we misschien wel wat plannen, maar niet nu al hoor!

Ik wil graag vrij zijn in de keuze als ik straks bevallen ben.

Laat je vooral niets opdringen.......en dan te bedenken dat je wel al achter die kadootjes aan moet, omdat je er straks misschien geen tijd voor hebt. Wat is er mis mee om dit een jaartje over te slaan???

Succes ermee en vooral met de bevalling

gr mama van MD

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig lig het dan niet aan mijzelf. Zo langzaamer hand maak ik iedereen duidelijk dat de kerst dit jaar echt voor ons eigen is.

voor jullie allemaal (slijm slijm)

Terug
Bovenaan