Fanatiek flesweigeraar

<p>Hoi! Mijn jongste is 4 mnd., krijgt borstvoeding. Dit gaat prima.</p><p>Sinds een mnd gaat de kleine meid naar de gastouder, dus zijn we voor die tijd gaan oefenen met een flesje. Ze weigert de gekolfde melk te drinken. Van alles geprobeerd.</p><p>Vanaf volgende week is het de bedoeling dat ze een hele dag naar de opvang gaat, dan moet ze wel wat drinken... (Tot nu toe werkte ik korter)Tot.</p><p>Hebben jullie tips, werkt bijvoorbeeld de Medela calma speen?</p><p>We hebben Dr. Brown en Avent geprobeerd. Ze speelt er een beetje mee</p>
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaak; als ze echt honger hebben gaan ze wel drinken... Nu heeft ze waarschijnlijk nooit echt honger gehad omdat je altijd op tijd terug was. 
De eerste dagen op de opvang zijn misschien even pittig omdat de vraag is wanneer ze ‘opgeeft’, maar waarschijnlijk zal ze uiteindelijk gaan drinken. 
Van mijn zus weet ik wel dat haar kinderen op de opvang altijd heel minimaal dronken uit de fles en zodra zij ze ophaalde, hingen ze de hele avond aan de borst om in te halen ?
succes! Hopelijk valt het mee..
 
En uit een bekertje/cupje? Klinkt gek, maar sommige kinderen doen dat wel, al direct vanaf de geboorte. Is het proberen waard..
 
Weigeraar is eigenlijk niet een goed woord; kinderen willen wel drinken uit de fles maar snappen soms de techniek niet. 


De meeste mensen vinden de calma een vervelende speen. De melkstroom gaat erg hard, dat is niet aan te raden. En ook de techniek van die speen is heel anders dan aan de borst, dus het is niet zo dat ze die zeker wel zal pakken. 


Laat je haar zelf aanhappen aan de speen? Kriebel een beetje met de speen op haar bovenlip en laat haar dan zelf aanhappen, net als bij de borst. De speen moet ver naar binnen, zodat bijna de hele speen in haar mond zit en niet alleen het smalle stuk. 


Verder kan je naar andere manieren kijken om de melk te geven. Uit een bekertje of cupje, of lepelen bijvoorbeeld.