Fanatiek flesweigeraar

<p>Hoi! Mijn jongste is 4 mnd., krijgt borstvoeding. Dit gaat prima.</p><p>Sinds een mnd gaat de kleine meid naar de gastouder, dus zijn we voor die tijd gaan oefenen met een flesje. Ze weigert de gekolfde melk te drinken. Van alles geprobeerd.</p><p>Vanaf volgende week is het de bedoeling dat ze een hele dag naar de opvang gaat, dan moet ze wel wat drinken... (Tot nu toe werkte ik korter)Tot.</p><p>Hebben jullie tips, werkt bijvoorbeeld de Medela calma speen?</p><p>We hebben Dr. Brown en Avent geprobeerd. Ze speelt er een beetje mee</p>
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaak; als ze echt honger hebben gaan ze wel drinken... Nu heeft ze waarschijnlijk nooit echt honger gehad omdat je altijd op tijd terug was. 
De eerste dagen op de opvang zijn misschien even pittig omdat de vraag is wanneer ze ‘opgeeft’, maar waarschijnlijk zal ze uiteindelijk gaan drinken. 
Van mijn zus weet ik wel dat haar kinderen op de opvang altijd heel minimaal dronken uit de fles en zodra zij ze ophaalde, hingen ze de hele avond aan de borst om in te halen ?
succes! Hopelijk valt het mee..
 
En uit een bekertje/cupje? Klinkt gek, maar sommige kinderen doen dat wel, al direct vanaf de geboorte. Is het proberen waard..
 
Weigeraar is eigenlijk niet een goed woord; kinderen willen wel drinken uit de fles maar snappen soms de techniek niet. 


De meeste mensen vinden de calma een vervelende speen. De melkstroom gaat erg hard, dat is niet aan te raden. En ook de techniek van die speen is heel anders dan aan de borst, dus het is niet zo dat ze die zeker wel zal pakken. 


Laat je haar zelf aanhappen aan de speen? Kriebel een beetje met de speen op haar bovenlip en laat haar dan zelf aanhappen, net als bij de borst. De speen moet ver naar binnen, zodat bijna de hele speen in haar mond zit en niet alleen het smalle stuk. 


Verder kan je naar andere manieren kijken om de melk te geven. Uit een bekertje of cupje, of lepelen bijvoorbeeld. 


Eventueel kun je nog een pre-verbale logopedist inschakelen die hiermee kan helpen. 
 
Idd wat mama van Yara zegt... Ze gaan écht drinken als ze honger hebben.

Ik werk op een kinderdagverblijf en ja, er zijn flesweigeraars! Sommige kindjes drinken echt NIKS op een dag. Geklier met een bekertje of lepeltje proberen we ook, maar dat werkt ook niet hoor. Dan ben je na 10min 10cc verder waarvan ook nog eens de helft weer uit de mond stroomt. Dus daar zou ik niet aan beginnen.

Soms drinken kindjes wel met afleiding, dus rondlopen of een speelgoedje boven het hoofd houden. Of juist in de 'houdgreep' en ze dwingen te drinken. Of liggend in bed vlak voor het slaapje in het donker. Probeer dat eens! Maar het is voor elk kind anders.

Blijf oefenen en probeer verschillende flessen, meer kun je niet doen. En anders.. dan haalt ze het s avonds gewoon bij jou in!
Kinderen die overdag niet drinken, komen eigenlijk altijd prima de dag door en zijn wonderlijk genoeg helemaal niet hongerig op het kinderdagverblijf.. en s avonds drinken ze bij mama zo 3 voedingen weg en dan ist ook weer goed.

Ik snap dat dat niet ideaal is, maarja.. T is soms niet anders. Succes, het is gewoon lastig, dat snap ik!
 
https://www.wehkamp.nl/suavinex-antie-koliek-flesje-180-ml-adoptable-flow-16396351/?MaatCode=0000&gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtD2V_boR95dRXTJcRHtZuSKwFjna2nzI0QQ2Fdv6Wb6Gop13MfW-rsaAlnIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Misschien is deze fles nog een idee! We hadden laatst een flesweigeraar op het kdv, na een paar maandjes kocht moeder deze fles en toen dronk ze ineens wel!
 
Ik heb pas geleden , gelezen dat iemand met hetzelfde probleem de fles van Lansinoh had aangeschaft en het toen wel lukte deze heeft een tepelvormige speen. Misschien het proberen waard . https://www.mamaloesbabysjop.nl/lansinoh-240-ml-glazen-fles-77150
 
Lastig hè! Ons zoontje had dit ook. Wat bij ons de gouden tip was, was de fles in dezelfde houding als borstvoeding geven. Maar mogelijk heb je dit al geprobeerd. Je vooral niet te gek laten maken hierdoor, t komt uiteindelijk goed. Succes!
 
Terug
Bovenaan