fantasie zusjes

Mijn dochter van 3,5 heeft sinds deze week ineens een paar fantaise zusjes.
Ze neemt ze steeds overal mee naar toe, kan mij op straat geen handje geven want ze heeft geen handjes meer over omdat haar zusjes haar handjes al hebben.
Mijn zusjes hebben dorst (zij dus)
Ze heeft alleen een kleiner broertje.
Ze heeft wel een grotere zus uit een eerder huwelijk van mijn man, maar die ziet ze (helaas) nooit.
Is dit een fase, wordt het zo'n fantasie verhaaltje, zoekt ze troost ofzo.
Ik ga er maar een beetje in mee en keur het niet af hoor maar ik vraag me gewoon af hoe ik er mee om kan gaan.
Tips zijn welkom.
Martine
 
Hi Martine, beetje late reactie.... maar toch. Onze dochter van 3,5 heeft al maanden een heleboel broertjes en zusjes (63 op precies te zijn) en daarnaast nog een fantasie hond. Helemaal geweldig. Ik zou zeggen, gewoon meespelen en er van genieten! Groetjes!
 
Hoi Martine,
Onze dochter van 3,5 jr heeft ook al enige tijd fantasie vriendjes. 'in t nep' vriendjes noemt ze ze. Ze speelt ermee en deelt speelgoed en snoepjes uit. Een zwart jongetje en een meisje met een paars jurkje. Ik speelde vroeger ook altijd met mijn zusje met onze fantasievriendjes. En je weet het ook niet bij kinderen, zij staan nog helemaal open voor alles en iedereen, dus misschien heeft ze echt 'zusjes of vriendinnetjes'. Gezellig toch! Ik zou me er niet teveel zorgen om maken als zij het naar haar zin heeft zo.
Groetjes Jude
 
Terug
Bovenaan