Fantasie...

Naar aanleiding van een onderwerp van iemand anders ben ik wel benieuwd naar de fantasie ontwikkeling van onze kindjes.

Ik heb sinds een week of drie een Leeuw in huis rondlopen. Soms is hij er een dagje niet, soms rijdt hij mee in de auto en soms heeft hij gezelschap van een olifant of een krokodil.

Lukas en ik kunnen er heerlijk mee spelen, verstoppen voor de leeuw, de leeuw wegjagen, elkaar beschermen voor de leeuw maar ook de leeuw aaien, want ik heb hem maar wel verteld dat dit een aardige leeuw is.

Hij is uitzich zelf met dit spelletje gekomen.

Ik vraag me af of er meer kindjes zijn die nu of al eerder hun fantasie aan het ontwikkelen zijn en wat ze zoal doen.

Annemieke

Nou, dat soort dingen herken ik eigenlijk nog niet echt bij Marin. Ze ziet geen dingen die er niet zijn zeg maar. Kan nog komen natuurlijk.

Wel merk ik dat ze qua spelen een hele ontwikkeling doormaakt momenteel. Zo is ze erg druk met het dokterkoffertje, moet ik constant onderzocht worden. en ook dr knuffelgiraf is elke keer ziek. Ze verzint er dan ook hele verhalen bij, dan heeft dr girafje pijn en moet ik er een kusje op geven enzo. Wel erg leuk vind ik!
En met dr poppenhuis speelt ze ook veel en ook dan houdt ze hele verhalen.

Vind trouwens toch dat ze momenteel veel zelfstandiger gaat spelen, ik mag ook niet meer helpen met de houten trein in elkaar zetten, wil ze allemaal zelf doen. Grappig hoe wijs ze al worden hè!

Liefs Annemarie

Ja hier hebben we ook een leeuwtje. Hij heeft dan een moment dan komt hij met die handjes op je af en dan een tijger geluid er bij maken. Sommige kinderen kunnen dat niet echt waarderen dat hij dat doet en zien dat als slaan

Terug
Bovenaan