Fantasie

Hebben jullie kinderen veel fantasie? Isabelle heeft heel veel fantasie. Ze laat alle poppetjes praten tegen elkaar en als ik bijvoorbeeld tegen een hapje eten zeg "ik wil graag in jouw buik", dan praat ze tegen die lepel terug...hihi
Vraag me af of jullie kids zoiets ook doen.

Kyan kust ook al zijn knuffels gedag als we 's morgens weggaan. Zegt; "Weltusten slaap lekker."
en zwaait nog eens en trekt dan pas de deur acher zich dicht. Precies de manier zoals wij hem 's avonds naar bed doen.
Verder zijn hier de handpoppen/dieren van Ikea een enorme hit!
Kyan kan er geen genoeg van krijgen, loopt zelf vaak met het varken en dan moet ik het schaap op mijn hand doen. Is tevens heel pedagogisch ben ik achter haha; Kyan had van de week een banaan van de schaal gepakt en wilde deze persé hebben, tot ik hem afgepeld had toen hoefde hij hem niet meer. Ik vervolgens het schaap "laten vertellen" dat dat toch echt niet kon, eerst pakken en dan niet opeten. Nou toen wilde meneer wel! Hij is niet helemaal opgegaan maar meer dan de helft zeker wel!
Snap je niet hè? Voor die kids is het dan gewoon echt! Ook al zien ze jouw mond bewegen en horen ze jouw (verdraaide) stem!

Ik vind het zooo leuk allemaal!
Vanmorgen nog; hangt hij op kop bij papa, zit Ernie in de bank, zegt Kyan;"Kijk Ernie, op kop!"
En nog niet te spreken over al die denkbeeldige kopjes koffie die ik op mag drinken!

Jaa ook hier is de fantasie rijkelijk! Gelukkig wel!

Groetjes Sas

ja hier ook hele verhalen tegen de poppen of haar bed knuffel. Ook de badspeeltjes kletst ze tegen. Laatst moesten de teletubbie badspeeltjes in de hoek staan omdat ze niet geluisterd hadden haha. Stond ze ze echt op een hele serieuze toon toe te spreken...
Sarah heeft altijd al een levendige fantasie gehad en praat vaak tegen haar knuffels en poppen. 's Avonds in bed neemt ze ook nog even de dag door met haar knuffel...zo schattig om naar te luisteren door de babyfoon.

groetjes Tamar

Feline doet dat ook. Alleen praatte ze vandaag raar. Ze lag in bed. Zegt ze HOU OP niet doehoen.
En er was niemand. Maar dat zal wel tegen de knuffel zijn of zo.

En natuurlijk ook kopjes thee maken met een nepkoekje. En dan moeten we wachten tot iedereen heeft en dan mogen we pas eten. Zegt ze
eve wachen eve wachen!

groetjes Maris

Lieve kan er ook wel wat van...
Ze doet ook veel met het serviesje en de knuffels..leuk!

Echter onze oudste destijds ging er vaak niet in mee.
Als ik dan iets probeerde wat niet echt was..zoals met die denkbeeldige thee in een kopje zei ze al heel jong;'' nee, dat is niet echt, is niks aan''!!
Daar sta je dan als ouder haha!
Gr Rina

Hoi,

Alice heeft haar winnie the pooh beer genaamd BIE die overal mee naar toe gaat. Hij gaat ook naar bed overdag en dan wil die niet slapen en moet hij getroost worden. Als ie wel slaapt gaat ze af en toe even kijken (van wie heeft ze dat toch.......). Ze heeft er echt een enorme fantasie bij maar dat komt denk ik ook door haar broertje, alles wat die doet of wat ik met hem doe dat zij met Bie.
Het gaat wel zo ver dat we wel eens zeggen we hebben geen twee kinderen maar 3...................hi hi. Laatst zei iemand over onze kerstfoto: oh wat een leuke foto en zelfs haar beer staat erop.. toen zeiden wij: geloof niet dat we een foto zonder hem hebben! :)

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan