fantasiewereldje van een 3jarige

A

Anoniem

Guest
Nou, over het algemeen zitten we hier in een hele andere fase op het forum, maar wil dit even met jullie delen; Patrick, de oudste, is gisteren 3 jaar geworden en hij is deze week in een ander fantasiewereldje terecht gekomen.
Hij zat vanochtend beneden de wereld van k3 te kijken terwijl ik boven ilona aan het aankleden was. Komt ie naar boven; 'mama, de draak is beneden, ik ben bang'. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je zoiets niet zomaar weg moet wuiven, dus ik vind dat ik heel goed gereageerd heb. Ik heb ilona even in haar bedje gezet (en die brulde heel de tent bij elkaar natuurlijk) en ben samen met patrick naar beneden gegaan. Voor we de tussendeur opendeden zei ik tegen patrick; 'mama doet dadelijk de deur open en dan roepen we heel hard BOE, dan schrikt de draak en dan gaat ie weg'. Zo gezegd, zo gedaan. Probleem opgelost.
Vanavond gingen we naar bed en daar gingen we weer; 'mama, de reus zit op de kamer'. Weer hetzelfde gedaan als vanochtend; BOE en de reus was weg!

Raar he, dat dat zomaar ineens veranderd?

x miranda

He meis, natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met Patrick hé! En zo zie je maar in iedere leeftijdsgroep maken ze een sprong. Ik herken het wel hoor
Maar wat super opgepakt van je In zijn beleving is het zo dus helemaal top om daar in mee te gaan! Zijn leuke dingen al toch....

Hebben jullie een leuk verjaardagsfeest gehad
foto ´s zijn altijd leuk hóor!!

x Achnita mv Mike 4jr en Brian 16,5 mnd

Ik zal de foto's dit weekend plaatsen idd, nog niet aan toegekomen. We hebben het afgelopen zaterdag gevierd   hij is me toch verwend! Hij heeft heel veel gehad van cars en thomas de trein, dus wij komen de winter wel door denk ik! Zondag zijn we nog naar de winterefteling geweest. Gisteren was ie echt jarig en vierden we het feestje op de peuterspeelzaal. Dat was echt super leuk. De juf is echt super leuk met die peutertjes bezig en die peutertjes kunnen al kai veel! Patrick kan zelfs het volgende zingen; happy birthday to you, in de wei staat een koe, en die koe zingt I love you, happy birthday to you! Mama smolt, dat begrijp je wel!
Misschien dat het allemaal echt teveel is voor hem en dat ie daarom zo'n sprong maakt?
Ja, zoals ik al zei; ik heb eens ergens gelezen dat je vooral NIET moet zeggen ' ach joh, stel je niet zo aan, er is geen draak'. Best knap van mezelf dat ik het in de praktijk toegepast heb!

Terug
Bovenaan