Farrah voor jongen

Hallo,

Wij verwachten een zoontje. Nu willen we graag Farrah als jongensnaam doen.
Als ik dit intyp op Google dan kom ik echt alleen maar links tegen waarbij het voor meisjes is.
Als jullie deze naam zouden horen, zouden jullie dan eerder denken aan een dochter?
Het maakt me ergens een beetje onzeker, maar we vinden de naam zo mooi.

Ik vind altijd dat je zelf moet doen wat je mooi vindt. 
Maar ik ken inderdaad alleen meisjes die Farah heten en zou in eerste instantie alleen aan een meisje denken (maar ik kan ook een jongen die Anne heet en daar zou ik in eerste instantie ook aan een meisje denken, dus alles kan...) 

Klopt. Het is ook het belangrijkst wat wij vinden. Maar toch. 
Ja daarom schrijven we het ook met dubbel R. Ik vind dat er tussen Farrah en Farah ook wel weer iets verschil zit. 
Het is zo lastig! 

Mooie naam. Maar ik denk eerder aan een vrouw bij die naam.
Houdt er ook rekening mee dat als hij later gaat solliciteren er ook gediscrimineerd kan worden op naam.

Wat dacht je ervan om het als tweede naam te geven?
Er zijn zat jongens met Maria als 2e of 3e naam.

Dat discrimineren gaat nu ook al gebeuren met zijn achternaam. 
Hij is gemixt en zal een islamitische achternaam hebben. 
Misschien wel goed om te vermelden dat het geen Hollandse knul is. 
Zijn broer heeft ook een Arabische naam. 

Mooie naam. Ik las het in m'n hoofd ook echt als jongens naam. Houdt er rekening mee dat er echt wel mensen gaan zijn die te snel lezen en dus wel farah zeggen maar goed ik vind Farrah een mooie krachtige naam.

Ik snap dat je het lastig vindt. In het Nederlands zijn namen die op een a eindigen voor meisjes, maar in veel andere talen is een naam die eindigt op een a niet specifiek voor jongens of meisjes. Hoe is dat in het Arabisch? 
En hoe belangrijk vind je het dat sommige mensen als ze de naam lezen zullen denken dat het om een meisje gaat? Als mensen jouw zoon eenmaal kennen maakt het natuurlijk niet meer uit. 

Terug
Bovenaan