Let hier inderdaad heel goed op, want een scheef hoofdje hebben ze zo. Je bent hier al snel te laat mee. Draait ze haar hoofd wel goed alle kanten op als ze wakker is? Als ze dan ook moeite heeft met één bepaalde kant dan zou ik een afspraak maken bij een osteopaat. Die kijken haar dan helemaal na en kijken of er ergens niet iets knel zit, wervels of zo. Die kunnen haar namelijk belemmeren met het draaien naar een bepaalde kant. Vaak is het na 1 of 2 behandelingen al opgelost. Mijn 1e zoontje had een gescheurde halsspier en pas bij 9mnd kwamen we er achter dat er ook 2 nekwervels scheef stonden. Bij een neefje van mij zat er een zenuw knel die hem dus belemmerde de andere kant op te kijken en bij nog een ander neefje zaten 2 wervels te dicht op elkaar waardoor draaien moeilijk ging. Je moet zelf zo goed opletten, niemand anders doet het voor je. Consultatiebureau en huisarts zullen alleen maar zeggen, ach ze heeft een voorkeurshouding, draai het hoofdje terwijl ze slaapt of leg inderdaad een knuffel aan de andere kant, maar uiteindelijk helpt dit toch allemaal niet als er ergens een blokkade zit. Het komt ook veel vaker voor dan je denkt. Met een bevalling komt er ook heel veel druk op zijn lijfje te staan. Ik zelf let er misschien te erg op, maar dat is meer door de ervaring die ik heb, maar ik ben er liever te vroeg bij. Misschien is er niets aan de hand, maar ze kunnen er beter even naar kijken dan dat je straks misschien al iets ziet aan haar hoofdje.
Groetjes,
Josie en Borus (8 sept)