Favoriete knuffel?

Hoi iedereen,
Is jullie kindje ook gehecht aan zijn/haar knuffel?
Bij ons mag de knuffel alleen in bed (net als de speen), er liggen er meer, maar er is er 1 favoriet, dus plannen om hem in de was te kunnen doen! Wil mijn kind niet afhankelijk maken maar het is wel handig als er grote troost nodig is want Winnie kan dan goed helpen! We dachten eerst dat een konijntje favoriet was dus voor de zekerheid een reserve gekocht maar inmiddels is het Winnie the Pooh, een kussentjes knuffellap die nergens meer te koop is!
Hoe is dat bij jullie?
Groet, Marianne

hallo

onze dochter( bijna 3 jaar ) heb een knuffel ( een kroel ) die nu ook niet mer te koop is, ze had er 3 van nu nog maar 1, de anderen zijn al kwijt. Ze is pas half jaar van de speen af en als ze moe is en/of als ze gaat slapen wil ze haar kroel hebben. Toen ze nog klein was heb ik de kroel en speen overal naar toe meegenomen. Toen ze wat groter was moest de speen in bed blijven en kroel kon mee. En nu laat ze zelf de kroel in bed en als ze moe is gaat ze hem halen.

Jordi ( 13 maanden) heb speen nooit gehad en kroel heeft ie allee in bed om mee lekker te slapen, ik heb stof geocht en zelf   "knufeldoekje's " gemaakt. En ik bied hem ook geen andere aan het is de enige in zijn bed.

Ik denk dat ze niet echt "verslaft" aan een nuffel kunnen worden, ik zie aan mijn dochter dat ze haar kroel minder nodig heb als ze ouder word.

groetjes boontje

Hoi hoi,

Die van ons heeft 2 favorieten, 1 die overal mee naar toe gaat (oma, kdv) en 1 voor thuis in bed (daar ligt ook nog een tweede, maar is niet zo interessant meer). Om de beurt gaan ze in de was. De knuffel die overal mee naar toe gaat heb ik er inmiddels 3 van. Na een dag kdv gaat ie meestal direct in de was. Daarnaast stop hij ze lekker in zijn mond om op te sabbelen (heeft geen speen en duimt niet), dus moet ze wel regelmatig wassen.

groeten, Kabo

Hoi,

Mijn kinderen hebben allemaal wel een favoriete knuffel maar wisselen wel vaak, dan is het weer een tijdje die dan weer een ander, hoewel wel elke keer dezelfde knuffels terug komen!
Ik heb vanaf het begin elke keer elke paar weken de knuffel afgewisseld dit om te voorkomen dat ze niet zonder een bepaalde knuffel konden, want wat als die 'op' is!
Ook hebben ze een tuttel (kussensloop) maar ook die gaat met het beddegoed de was in en wisseld naar gelang het beddegoed wat ik op het bed leg!
Ze moeten altijd een knuffel en tuttel hebben maar welke maakt dus gelukkig niet zoveel uit!

Gr MJ

O nog 1 tip: ik laat ze vaak zelf de knuffel pakken of in de wasmachine doen dan zeg ik: zo nu is het tijd om in bad te gaan, dan weten ze waar de knuffels zijn, daarna even op de verwarming en s'avonds kan hij weer mee naar bed!

Hoi,

Alledrie mijn kids hebben een favoriete knuffel.
Zelfs mijn jongste van nu 1 jaar.
Ik had van een andere knuffel er 2 gekocht, maar onze dame heeft zelf haar keuze gemaakt: een creme konijn met oranje in zijn oren en onder zijn voeten en een oranje heerlijk zacht lapje in zijn hand. Het gaat haar vooral om het lapje, die heeft ze dan de hele tijd in haar handen en frummelt daar mee. Dus vorige week heb ik van dat konijn nog maar een tweede exemplaar gekocht (ze hadden er in de winkel nog 2, dus ik was net op tijd).

Vind het geen probleem dat ze een favoriete knuffel hebben.
Die van mij oudste 2 vallen bijna uit elkaar en gaan ook alleen nog maar mee als we een lange reis met de auto maken, anders blijven ze gewoon thuis.
De reserveknuffels vallen ook bijna uit elkaar, want ik wissel ze altijd af.

In de knuffel van de oudste zitten balletjes, die liggen dus al jaren overal, hoewel er nu bijna geen balletje meer in zit, de andere beren zijn gelukkig alleen van wol en soort watten, dus als je invloed kan uitoefenen op de keuze an je kind zijn beer: neem geen beer met balletjes erin!!!

Groetjes Renata.

hoi hoi

onze bob heeft een favoriet konijn die hij alleen in bed mag. ik kon ook geen reserve vinden tot ik een tip kreeg om eens op marktplaats te kijken. het ging hier wel om een konijn van happy horse, dus wel een bekend merk.
probeer daar eens te kijken ze hebben daar heel veel in de aanbieding en ook nieuw!! idt vonden wij erg belangrijk. de knuffel moet toch van bob zijn. hij accepteerde hem ook meteen, en nu ligt er standaard 1 in zijn bedje en de andere gaat mee naar opa en oma en naar het kdv. ikk zou zeggen probeer en hou ons op de hoogte.

groetjes en succes
inge

Lucianna heeft ook een favo knuf. Maar die mag ze alleen in bed hebben en hij gaat dus niet mee naar beneden, oma etc. Als we hem kwijt zijn hebben we nl. een groot probleem, want een reserve exemplaar heb ik nog niet kunnen vinden.

Groetjes van Gea

Hoi,

Mijn oudste van 3 heeft geen knuffel of speen meer. Knuffels heeft hij nooit wat mee gehad, en speen is hij vanaf toen bijna 2 jaar was.

De jongste nu 13 maandjes heeft echt zijn eigen schaapje. Dat is echt zijn knuffel. Ga de deur niet uit zonder zijn knuffeltje. En speen. Hij zit echt vaak te kroelen met zijn knuffel. Heel schattig. Heb er wel voor de zekerheid 4 van. En gooi ze wel in de was.
Na het wassen draag ik ze een nachtje bij mij zodat mijn geur er inzit.

Groetjes ingeborg

Terug
Bovenaan