favoriete speelgoed

hoi meiden,

Dit is niet echt een vraag maar vroeg me wel af hoe het bij jullie is.

Ik heb al het leuke babyspeelgoed van muziekmobile tot lichtjestuimelaar in huis, maar eigenlijk kijkt hij daar niet zo erg naar om. Een kartonnen doos, papa's mobiele telefoon, tijdschriften en mama's plastic armbanden zijn eigenlijk de favorieten en daar kan hij rustig een uur zoet mee zijn. hebben jullie kindjes ook zo'n alternatieve voorkeur voor speeltjes? vind het eigenlijk wel leuk om te zien hoe fijn hij met die gewone dingetjes speelt. En het laat me ook zien dat al die belachelijk dure speeldingen eigenlijk niks uitmaken en dat ze zich ook prima vermaken zonder al die toeters en bellen.

lou.

Hoi khemam,

leuk onderwerp! Ook Tijn kan zichzelf meestal goed vermaken. Ik heb zaterdag op een rommelmarkt een en ander gekocht. Even een sopje eroverheen en weer als nieuw! Ik had een tuimelaar gekocht, met een bel erin, die vindt hij helemaal geweldig! Ook een emmertje waar je vormpjes in kunt steken is erg leuk. Alleen nu natuurlijk nog om uit te laden en flink met de emmer te rammelen. Verder is Tijn wild van een strandbal en heeft hij zich op vakantie zo goed vermaakt met de doos van de mienestjes... Ook een (lege) spafles vindt hij het einde. En dan vergeet ik nog de diverse kattenspeeltjes die bij ons door de kamer slingeren.
Meneer is inmiddels razendsnel en kan zich ook heel goed vermaken met het leegtenten van de krantenbak. Dat vind ik een iets minder leuk spelletje. Telefoons of afstandbedieningen zijn ook je van het maar die mag hij niet van ons. Tijdschriften zijn even leuk en daarna heerlijk. Ook niet zo'n goed idee dus...

groetjes Natasja

Haha, inderdaad een leuk topic!
Onze kleine man is vooral gek op mobiele telefoons. Als ik aan het bellen ben haalt hij de meest gekke toeren uit om de telefoon uit mijn handen te kunnen trekken, echt heel grappig :)
Verder vind hij ook de doos met blokjes die je door de juiste vorm moet duwen erg leuk. Hij snapt het concept nog niet helemaal, maar het is natuurlijk wel héél erg lekker om op de blokjes te bijten en met de emmer rond te sjouwen en op de grond te slaan.
En tja, verder heeft hij bergen speelgoed waar hij zo nu en dan fanatiek mee speelt, maar hij kan zich net zo goed vermaken met de ritsjes van z'n luiertas die op de grond staat ofzo.
Ach ja, ik vind dat speelgoed zelf ook allemaal erg leuk en het geeft de mogelijkheid tot afwisselen.

Groetjes 10e

Mijn zoontjes favorieten zijn:
- ballen, groot en klein. Hij ligt helemaal in de slappe lach als hij met een bal speelt.
- papier/kranten/tijdschriften allemaal leuk! Boekje lezen trouwens ook dan zit hij zowaar (even) stil.
- telefoons, afstandbediening zijn ook erg in trek, maar mag eigenlijk niet.
- haren van papa en mama zo leuk om hard aan te trekken.

Wat hij verder erg leuk vind om te doen is schommelen, in bad en sinds deze week zit hij voor op de nieuwe mama fiets.

Er komen in rap tempo steeds meer favourieten bij bij onze dochter.
Optrekken aan de plantenbak en lekker in de aarde wroeten, schoenen opeten, kabeltjes knagen, dozen met folders en tijdschriften omkieperen en vervolgens even proeven.......
Ook heeft ze wel interessen in "gewoon" speelgoed. Rubberen blokken van Nijntje, een toren met ringen, bak met vormenblokjes (ook de blokjes zijn heeeeerlijk) en ze kijkt haar ogen uit als ze het geluid uit de Nijntje "TV" hoort.
Vandaag was voor het eerst een boekje lezen een groot succes. Voorheen niet interessant, maar nu keek ze me steeds aan van: wat vertel jij een mooi verhaal! En ze bleef lekker stil op schoot hangen, een zeldzaam moment de laatste tijd! Dus ook voor mama was het genieten geblazen!

Terug
Bovenaan