@febeke (over snel een 2de)

Ik heb een zoon van bijna 13 maanden, ook heel snel op elkaar, ook bewust zo gedaan (al ging het wel onverwacht snel dat zwanger worden!)
Ik denk ook wel eens...gaat het allemaal wel lukken?
Maar sinds kort pas ik twee hele dagen in de week op op een meisje van 5 maanden en ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt. Ja soms moeten ze op elkaar wachten, maar daar maak ik dan geen probleem van. Ik sta er eigenlijk versteld van hoe weinig tijd een kleiner kindje kost. Denk dus dat het allemaal wel los zal lopen al zal alles natuurlijk niet altijd even perfect gaan. Joris kreeg bijvoorbeeld tot ie een maand of 4/5 was minimaal 10 borstvoedingen per 24 uur, dat zal nu niet gaan lukken denk ik maar dat is ook geen punt. Denk dat je zelf makkelijker wordt en dat het allemaal wel goed komt!

Groetjes

Hoi Miekje,

hoeveel maanden zullen er precies tussen jullie twee ukjes zitten?
Bij ons precies 15! Ik ben echt benieuwd hoe het zal lopen.
Ik zie het best wel zitten hoor, maar ben er eerlijk gezegd toch een beetje bang voor.

Seg en hoe heet jouw zoontje?
Wij hebben sinds gisteren een naam voor ons tweede.
MOEILIJK !!! amai

Liefs,
van ons...

Hoi Febeke,

En van mij vinden ze het snel, 22 maanden er tussen straks. En natuurlijk wordt het druk en dat zal jij ook hebben. Maar wat denk je als je er 1 van 3 hebt die niet meer slaapt tussen de middag. Als wij geluk hebben slapen onze kindjes tussen de middag nog en kunnen we zelf ook rusten!

Oh en als je advies nodig hebt of vragen dan kun je die stellen op het zomer2007 forum, daar zijn er meedere die er 12 maanden tussen hebben zitten.

groetjes Mariska

Bij ons zit er 17 maanden tussen!

Mijn zoon heet Joris. Is echt een schat. Gelukkig is hij wel vrij snel met alles. Hij loopt al heel goed bijvoorbeeld.
Wat Mariska zegt, het maakt volgens mij ook niet veel uit hoeveel leeftijdsverschil. Er zijn altijd lastige dingen. Als de een bv net zindelijk moet worden of net naar school moet, dat lijkt me ook niet ideaal en het slapen natuurlijk!
Komt vast allemaal goed.
Ben benieuwd wat voor naam jullie hebben bedacht. WIj weten het eigenlijk ook wel inmiddels, maar wel heel moeilijk inderdaad!

Groetjes Annemiek

Ik heb wel eens vaker gereageerd op dit onderwerp. Mijn dochter en zoon schelen 13 maanden. Nu ben ik zwanger van de derde. Tussen nummer 2 en 3 zit straks 22 maanden. Per saldo heb ik dus straks 3 kinderen (net) onder de drie jaar.

Ik maak er niet zo'n punt van en zie eigenlijk alleen de voordelen. Mijn eerste twee spelen graag met elkaar (maken ook graag ruzie hoor) en dat is echt geweldig om te zien die interactie. Omdat ze in dezelfde fase zitten, zit je zelf ook in een bepaald ritme. Of je er dan nog eentje bij hebt....dat maakt niet zoveel uit. In dat opzicht zal het voor mij best weer wennen worden...een baby: voedingen, (veel) slaapjes etc. Maar die is ook snel genoeg weer groot en kan dan meespelen met de andere twee. Nee, ik zie het met vertrouwen tegemoet. Het zal heus zwaar zijn (het grote  bezwaar van anderen, ik word er niet goed van, iedereen denkt zich ermee te kunnen bemoeien als ze mijn duowagen én zwangere buik zien)  maar  als je er  2 in een oudere leeftijdsklasse hebt sta  je  weer voor andere problemen.

En, hèt voordeel voor mij is dat over grofweg 4 jaar, ze allemaal op school zitten en er tijd is voor mij! En over een jaar of 18, zijn ze allemaal het huis uit!

Mijn tweede en derde scheelden ook maar 14 maanden. In mijn zwangerschap was de oudste ook nog niet op school. Ik moet zeggen dat die zwangerschap me erg zwaar viel.
Ik was moe, labiel, en mijn 2 kinderen maakten hele dagen ruzie. Ik zag het helemaal niet zo zitten: hoe moest het straks wel niet?
Maar toen de kleine er eenmaal was, viel het zooooooooooo mee!
Alles ging vanzelf. Oudste ging naar school, tweede hobbelde lekker mee, en baby was snel gewent dat ze wel eens even moest wachten.
Nu ben ik zwanger van de vierde, en in januari gaat ook de derde naar school.
Ik moet zeggen dat ik wel VEEL en VEEL meer van mijn zwangerschap kan genieten.
Ik heb s'morgens veel energie om mijn dagelijkse werk te doen, en s'middags kan ik het even wat rustiger aan doen. Heb dan weer volop energie als de kids uit school komen.

Hoi dames,

jullie reacties geven mij echt wel een goed gevoel!
Ik ben er van overtuigd dat ook wij dit alles aankunnen. Dat moet ik zeker even kwijt.
Ik zie idd ook alleen maar voordeel van het feit dat ze zo kort op elkaar zijn.
Maar de onzekerheid slaat me soms wel toe moet ik eerlijk in zijn!
Maar jullie geven me echt een goed gevoel, bedankt daarvoor!!!
Ik ben wel eens benieuwd naar welke namen jullie allemaal in petto hebben. Wij hebben een dochtertje 'Free' en nu hebben we weer een korte naam met 1 lettergreep. Spannend allemaal e !

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan