februari 2006 forum openen

Beste "kadootje",

Bedankt voor je reactie! Altijd fijn om te weten dat het er allemaal bij hoort...... zal meer genieten van alles wat er nu met me/ons gebeurd.

Best spannend allemaal hè.... nou, we houden elkaar op de hoogte.......

 
Hallo iedereen! Heel erg gefeliciteerd voor degenen die al weten dat ze zwanger zijn!!!!!

Wat GEWELDIG al die nieuwe zwangeren!!!!!!!!
Ik ben van het juni 2005 forum dus ik hoor hier eigenlijk niet maar ik kijk even uit nieuwsgierigheid. ik ben 4 juni bevallen van mijn 2e kindje Fay.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met de hormoontjes en de msselijkheid en ik kijk soms  effentjes mee hoe het gaat met iedereen!
groetjes!!!!!!!!!!!!!
 
Hallo, nu dus maar hier verder, fijn dat dit forum er is hoor. Ik lees zo veel herkenning, dat stelt me wel wat gerust. Telkens als ik wat voel in mijn buik aan 'krampjes en pijntjes', denk ik toch even van: als het maar goed gaat. Wij willen dit kindje zo graag, en dat geldt voor veel van ons denk ik. Dan is dit best een spannende tijd.
Ik heb maandag de verloskundige gebeld en ik mocht gelijk een afspraak maken voor een ego! Over een maandje kunnen we de kleine bewonderen hoop ik. Bij mijn eerste kreeg ik niet 'zomaar' een ego. Alhoewel ik toen met 8 week wel een inwendige ego in het ziekenhuis kreeg, omdat ik wat bloed verloor. En wij stonden op het punt om op vakantie te gaan...
Wij hebben het mijn ouders al wel verteld, maar mijn schoonouders nog niet, die zijn net maandag voor twee week op vakantie. Eigenlijk wil ik het mijn vriendin ook vertellen, maar ik weet niet hoe, zij wil zelf ook graag kinderen, maar dat is op dit moment niet mogenlijk voor haar. Ik vind het dus moeilijk, alhoewel ze vast erg blij zal zijn voor mij. Hebben jullie hier ervaring mee?
O ja, en ik heb de laatste dagen zo weinig geduld, ik ben snel geirriteerd, en kan weinig hebben, hoort dit er ook bij? Hebben jullie daar ook last van? Misschien van de hormonen? Verder ben ik nu wel erg 'bezig' met ons kindje, en heb helemaal geen zin om aan andere dingen/zaken te denken. Ik vind dat iedereen (thuis en op m'n werk) zich maar druk maakt om onzinnige dingen, waar mijn hoofd niet naar staat. Is dit ook normaal? Ik hoop het wel want ik voel me er niet goed bij...
 
Hallo allemaal,

Van harte gefeliciteerd iedereen!!!!!!!!!!

Ik ben voor het eerst op deze site en vind dit forum al geweldig. Ik ben nu 5 weken en2 dagen zwanger. erg pril dus nog, maar goed. Ik heb de VK ook al gebeld. Bij ons kom je al met   10 weken op controle en krijg je standaard een echo. Kijk er erg naar uit. Ik heb ook geen last van zwangerschapskwalen, gelukkig.

Ik wil ook een reactie geven op of je het je vriendin die ook zwanger wil worden , maar niet lukt om wat voor reden dan ook. een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem en moet de medische molen in. Ik heb het haar direct verteld. Ze wist ook dat we er mee bezig waren. Ze was erg blij voor ons en ook even verdrietig. Maar als vriendinnen kun je elkaar daar in opvangen en steunen. Ik denk dat het beste is dat je eerlijk en open bent tegenover elkaar. Als zij het tijdelijk niet aankan om je te zien of wat dan ook dat je dat dan moet respecteren. Maar dit alles zal ook liggen aan wat voor vriendschap het is.

Groetjes Brenda
 
Ekki; ik weet dat van de vorige keer ook nag wel, dat ik dacht van "Wat zeuren jullie toch allemaal over futiliteiten?" Vond niets echt belangrijk meer! En naarmate de zwangerschap vorderde, kwam daar ook nog eens een ernstige concentratiestoornis bij! Kon het Journaal niet eens meer uitzien/volgen. (Later heb ik me laten vertellen dat dit jjuist een natuurlijke reactie van je lichaam is; het beschermt je op die manier voor té extreme emoties en stress, hetgeen niet goed is voor de baby)

Brenda; gefeliciteerd en leuk dat je hier ook komt schrijven! Al snel een echo, zeg! Volgens mij krijg ik die pas (als alles normaal verloopt) bij 20 wkn!)

Ook hier nog steeds geen zw.schaps kwaaltjes (of hoorde die vreetbui van gisteren erbij?!). Ben alleen beetje moe, want dochterlief (11 mnd) wou gisteravond niet lekker doorslapen.... Geen idee waarom.....

Heee groetjes en geniet van het warme weer!
 
Oh ja, over die vrienden e.d.; wij hebben twee bevriende stellen waarbij het kindertjes krijgen niet gaat; beide al (ver) in de MMM. Ik vind het echt niet leuk om het hen te moeten vertellen.... ik weet dat ze het ons wel erg gunnen, maar ik weet ook dat ik ze een klotengevoel bezorg..... (Toen ik zwanger was van de eerste, waren zij ook al druk aan het proberen.... Nu krijg ik al de tweede!)
Sowieso vertellen wij het pas bij een week of 11 / 12, dus ik heb nog even tijd.... (Wél moeilijk hoor om het voor me toe houden!!!!)
 
Hallo (aanstaande) moeders,

Wat leuk dat ik eindelijk een uitlaatklep gevonden heb!
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben en (behalve mijn man) weet niemand het.

Ik heb altijd gedacht dat het voor mij moeilijk zou zijn om zwanger te raken. De dokter had mij, na een ziekte, gewaarschuwd dat mijn eierstokken waarschijnlijk niet meer goed zouden kunnen functioneren. Ik heb eigenlijk al jaren met de gedachte rekening gehouden dat het na maanden ‘proberen’ uiteindelijk op IVF uit zou lopen. Met dit vooruitzicht ben ik zo’n twee maanden geleden gestopt met de pil. Toen ik twee weken geleden niet ongesteld werd dacht ik dat mijn lichaam moest ontwennen aan de pil ofzo, ik kon niet geloven dat ik zwanger zou zijn. Toch meer eventjes een testje gekocht. En …twee paarse streepjes! Binnen 20 seconden; twee hele duidelijke strepen!
Rationeel begrijp ik dat ik in verwachting ben, emotioneel kan ik het niet bevatten. Het is nog zo onwerkelijk. Eigenlijk merk ik er ook niet zoveel van. Vorige week vond ik mijn man ineens ontzettend onuitstaanbaar. Het feit dat hij zijn kleren laat rondslingeren (wat hij al jaren doet) kon ik niet uitstaan. Verder heb ik, geloof ik, grotere borsten. Toch zijn er nog niet veel tekenen die mijn zwangerschap bevestigen. Ik begin zelfs te twijfelen of het wel echt zo is en ik wil nog een testje doen om het zeker te weten.
Ik heb zo benieuwd wat mij te wachten staat want ik ben op dit gebied een echt groentje.
Omdat ik ook in februari ben uitgerekend (volgens mij de 17e) hoop ik van jullie kennis en ervaringen te leren.
Zijn er al tips voor wat ik in dit stadium (5e week, geloof ik) zou moeten doen en laten?

Ik leef met jullie mee.

Liefs,
Mariam
 
Heee Mariam! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor jou is het zo te lezen helemaal een wonder?! Fantastisch!

Ach, doen en laten.... gewoon gezond eten en leven (dus de groente- en fruithappen, niet roken en drinken en op tijd naar bed) en dan komt alles zeer waarschiijnlijk wel goed.

Ook ik heb nog helemaal geen zwangerschapskwaaltjes, en twijfel soms of het echt wel zo is.... Ga denk ik ook nog maar eens een testje doen! Stom, he?! Als je misselijk en weet ik het wat bent, wil je juist dat je nergens last vanhebt. En heb je nergens last van...... 't Is ook nooit goed!
 
Terug
Bovenaan