Feddekees slaapzak

<p>Dag allemaal, </p><p>Onze zoon is nu 3 maanden. </p><p>Hij slaapt sinds 4 weken door van 23 tot 7 uur. </p><p>Sinds deze week wordt hij bijna elk uur wakker van zijn eigen armen. Hij slaapt onder een dekentje met lakentje, maar haalt zijn armpjes hieronder uit. Zijn bewegingen zijn nog heel ongecontroleerd waardoor  hij zichzelf wakker slaat. Inbakeren hebben we nog nooit gedaan. Ik zag bij feddekees slaapzakjes waarbij de armpjes minder bewegings vrijheid hebben. Iemand ervaring hiermee? Helpt het? Hoe vind je kindje het?  Ik vind het er zielig uitzien, maar dat hij zichzelf elk uur wakker slaat en daardoor slecht  slaapt vind ik ook heel sneu! </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hier zowel het lakentje en de slaapzak van Fedde en Kees. Ik ben zeer tevreden omdat we nu toch wat uurtjes slaap kunnen pakken ivm onrustig jongetje met Reflux. Af en toe krijgt hij toch zn armpje er uit boven her lakentje maar dit stelt hem gerust. Deze vorm van inbakeren in prettig en kun je ook makkelijker afbouwen dmv ritjes in de slaapzakje. Tip kijk op marktplaats voor 2e hands eventueel.

Ik denk dat het slaapzakje zonder het lakentje weinig verschil maakt. Ook in de slaapzak kunnen ze hun armpjes nog bewegen. Het is de combinatie die als alternatief voor inbakeren werkt, als krijgt ons zoontje zijn armen soms ook nog boven het lakentje uit ( 1 maand oud). Als bij ons het lakentje in de was zit door spugen (reflux) slaat hij zichzelf ook weer wakker.
Bij onze oudste gebruikte ik een dikke winterslaapzak en dat was al voldoende qua zwaartekracht om te stoppen met het armen zwaaien, heb je dat al geprobeerd? Stuk minder prijzig natuurlijk ;)

Wij hebben geen ervaring met de Feddekees, maar wel veel plezier gehad van de Puck a Baby. Dit is geen antwoord op je vraag, maar misschien ook fijn als je nog een alternatief hebt wanneer de Feddekees niet bevalt. :)

Hier een baby welke absoluut niet met de armen naar beneden wilde slapen. Dus zo'n slaapzakje zou drama zijn geweest. Wij hebben de Love2dream slaapzak gebruikt, hier sliep ze heerlijk in.
Nu slaapt ze in de puckababy newborn met een Nunki lakentje (armen lekker omhoog)

Wij hebben een slaapzakjes van Ergococoon gebruikt. Hetzelfde principe, niet echt ingebakerd maar de armpjes bij het slaapzakje in. Het hielp goed hier en het lijkt misschien zielig ze werd er erg rustig van.

Terug
Bovenaan