Feelgood bevallingskoffertje (voor thuis)

Ha ladies,

Ben vanalles aan het lezen over bevallen en praktische dingen aan t regelen etc.etc. En dacht ik vannacht ineens: wacht eens even: hoe kan ik ervoor zorgen dat de bevalling niet alleen maar hard werken wordt, maar misschien ook een beetje een feestje?

Dus ik ben een feelgood bevallingskoffertje aan t maken.

Met een lekker lavendelolietje en een mooie brander om die mee te branden de eerste uren dat vooral ontspannen nog belangrijk is.

En een lekker luchtje voor de kamer voor verderop en een heel leuke zachte knuffel.

En champagneflutes en amé (om te eraan te herinneren waar ik het ook alweer voor doe)

Fijne labello

En er komt nog een fijn boekie in en natuurlijk.. massage-olie :) En lekkere nootjes en rozijnen voor de energie in een mooi zakje. En verder weet ik t nog even niet. Wel leuk om met een soort cadeau voor mezelf bezig te zijn en niet alleen maar met t huis en baby en praktische dingen..

Hebben jullie ook zoiets? Of wat doen jullie om t ook een beetje prettig te hebben?

ben benieuwd!

groetjes,

hey,

heb naast de praktische dingen ook wel leuke dingen in de bevalkoffer gedaan... Inderdaad een boek, plus een boek voor manlief. Een puzzelboek, voor mochten we ergens lang moeten wachten onverwachts (vooral voor manlief, als die zich in een ziekenhuis moet gaan zitten vervelen...)

Verder niet zoveel... zit nog na te denken over een lekkere cd, die ik eventueel wil afspelen, maar kan zo snel niets bedenken wat ik zou willen horen als ik aan het bevallen ben :p

Massage-olie is wel een goede, die ga ik er zeker nog bij stoppen... En inderdaad nog iets om de bevalling te vieren ;)

Liefs,

T

Mijn i-pod vol met muziek, die moet sowieso in mijn bevallingskoffer! Ik kan me erg goed ontspannen en afsluiten met muziek, dus als ik die niet mee heb in het ziekenhuis word ik gek!
Nu hoop ik thuis te bevallen, maar ook dan zal mijn i-pod niet van mijn zijde wijken.

Massage-olie en iets om de bevalling te vieren is wel een goede...

Massage olie zit ook al in mijn koffertje.. Ik denk dat ik nog een tijdschrift voor mezelf en een boek voor mijn vriend erin doe. I pod is ook misschien wel heel fijn..

nee ik heb er niet over nagedacht eigenlijk.....
maar ik heb bij beide vorige bevallingen continu overgegeven dus ik denk niet dat ik op lekkere geurtjes zit te wachten en lavendel olie etc.....
dat komt wel in de kraamweek hahahaaha

mijn ervaringen zijn ook dat ik totaal in mezelf gekeerd ben tijdens de bevalling en niks nodig heb.
en ach.... het zh zit in de stad hiero dus als ik nog iets nodig heb dan hebben we het alnog snel gehaald.

Hoi,

Wat een goed idee! Ik had dit weekend van een vriendin een cadeauverpakking gekregen van Rituals en die had ik al klaar staan voor na de bevalling. Als ik dan mag douchen heerlijk met die spulletjes. En ik heb fijne pyjama's gekocht en nieuw beddengoed, ik word helemaal gelukkig van een schoon bed met krakend beddengoed! Maar iets om te lezen en massageolie en wat te eten zijn niet verkeerd! Ik schat van mezelf in dat ik geen muziek of geluid om me heen wil, dus dat is niet nodig. Maar iets te doen voor manlief: ook wel aardig!

Goed idee, ik ga ook nog eens lekker nadenken wat ik erbij ga stoppen!

Terug
Bovenaan