Feest

Hoe zouden jullie je voelen in deze situatie? Wat is wijsheid?

Vanwege de zwangerschap heb ik nog geen intenting gehad. Er wordt een feestje georganiseerd met ik denk zo'n 40 man. Zij zijn (bijna) allemaal wel gevaccineerd. Mijn man wil graag gaan. Ik vind dat hij daarmee mij en onze baby in gevaar brengt omdat hij daar een grotere kans heeft om corona op te lopen. Hij vindt van niet en er valt eigenlijk niet over te praten. Sterker nog.. hij is een beetje boos dat ik niet mee wil...

Ik voel me zo inbegrepen en onbelangrijk nu. Alsof wij de moeite niet zijn om dat feestje te laten schieten. Ik heb aangegeven dat ik eerst mijn inentingen wil en wil dat onze baby iets ouder is.

Stel ik me aan? Moet ik weer meer gaan leven?

Ik zou ook niet gaan als ik hoogzwanger was. Of mensen ingeënt zijn doet er eigenlijk niet toe, ze kunnen jou of je man alsnog besmetten. Ik heb in mei Corona gehad en ben echt goed ziek geweest. Op een manier die je echt niet wil als je moet bevallen of een newborn hebt. Ik zou dus zeggen; volg je gevoel. 

Ik begrijp je goed , zou zelf het risico ook niet nemen, voor mij ook geen verjaardagen/feestjes of andere bijeenkomsten waar meerdere mensen zijn zolang ik zwanger ben of m’n baby pas geboren is. Het is jammer dat niet iedereen dit begrijpt maar ik denk dat dit een moeder gevoel is om je baby te beschermen al zit de baby nog in de buik.Probeer je man de Ernst van de situatie uit te leggen mocht je nu corona oplopen tijdens je zwangerschap, het hoeft natuurlijk niet zo heftig te zijn maar de kans is er wel.

Onze baby is twee maanden oud. Toen ik hoogzwanger was hield hij er wel rekening mee ?

Nu ben ik gewoon bang dat hij corona mee naar huis neemt. Maar ik kan hem niet verbieden te gaan (wil ik ook niet hoor).
Ik zou zo graag willen dat hij zijn verantwoordelijk neemt en niet gaat. ? Hoe jammer dat ook is!

Tja ik ben wel ingeënt en zou lekker gaan je doet toch ook boodschappen winkels af gaan daar loop je ook risico op of met ov of in rij ergens staan.....

Ik ben nu zelf 20 weken zwanger en gelukkig ingeënt
Ik snap je man wel die wil gaan hij kan ook alleen gaan.
Blijf jij thuis
Ik heb binnen kort ook familie weekend in hotel groot gezelschap ja iedereen is ingeënt maar paar mensen ook niet

Je kunt toch afstand houden, als je voor alle gevaren uit moet kijken in het leven word je wereld wel heel klein hoor. Leef en geniet van de dingen die je leuk vind. Als je graag wilt gaan ga je, en anders blijf je lekker thuis. Vaak weet je het antwoord al wel zelf..

Ik begrijp je heel goed. Ik ben niet bang om heel ziek te worden, was dat tijdens zwangerschap ook niet. Werk in onderwijs en daar ook langer doorgewerkt dan advies is, met bovenstaande rede. Bij 37 weken zwangerschap kwam nicht langs, die volgende dag ziek werd en positief bleek. Nog steeds niet (heel) bang om ziek te worden, maar zelfs een week quarantaine is als (hoog)zwangere echt niet fijn; niet de laatste spullen kopen, niet op controle bij verloskundige, toch een beetje angst dat als ik zou gaan bevallen, ik dat met marsmannetjes op een kamer achteraf zou moeten doen. Dus doe vooral wat voor jou goed voelt, zodat je jezelf niet achteraf voor de kop slaat.

Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt. De kans is klein maar als je besmet raakt kan de consequentie héél groot zijn. Ik heb zelf gewacht met het oppakken van het sociale leven tot ik ingeënt was. Daarvoor wilde ik ook niet naar feestjes enzo. En is mijn partner ook niet gegaan. Ik heb hierin mijn eigen gevoel gevolgd. En als anderen het daar niet mee eens waren was dat hun probleem. Alleen erg lastig dat het bij jou net je partner is. 
Ergens anders op dit forum is net een topic geopend door iemand wiens beste vriendin zwanger in het ziekenhuis ligt, in coma. Misschien is dat nog een eye opener voor je vriend als je dat laat zien? 

Terug
Bovenaan