Feestdagen

Wij vieren kerst met onze familie en schoonfamilie. Bij mijn fam. eten we tapas, iedereen maakt een aantal gerechtjes en zo hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik niks te eten heb ;-)
Bij mijn schoonfamilie maken we wel een diner, iedere gang verdeeld. Wij maken het voorgerecht en mijn schoonmoeder maakt het hoofdgerecht en mn schoonzus het toetje. En mn zwager zorgt voor de hapjes smiddags. Nu verteld mijn schoonmoeder gister heel enthousiast dat ze hertenbiefstuk met rodewijnsaus gaat maken. Neeeeeeeeeeeee :-( :-(
Ik wist niet hoe ik moest reageren, dus deed ook maar enthousiast mee. Vroeg wel hoe ze er bij kwam, heeft blijkbaar mijn vriend een paar weken geleden gezegd "zullen we eens iets heel anders doen, hertenbiefstuk ofzo?" Volgensmij wisten we toen nog niet dat ik zwanger was....
Voor de kinderen maakt ze kipschnitsel, want die eten het luxe eten toch niet. Nou leuk vooruitzicht, kipschnitsel met kerst ;-)
Nu nog ff afwachten wat het toetje is, misschien moet ik dat ook overslaan.
Vind het overigens niet erg, maar wel jammer. Ach ja... Gaan ook niet om die reden het eerder vertellen, we houden het nog even geheim tot kerst!

Jullie al plannen voor de feestdagen?

Hey,

Wij gaan zowel bij ouders als bij schoonouders gourmetten. Dus daar is altijd wel iets bij wat ik mag eten. Bovendien gaanwe het voor het eten vertellen (ook al ben ik dan pas 7 weken, en heb ik nog geen echo ofzo gehad), dus tot die tijd zeg ik gewoon dat ik bij het eten wel een wijntje neem :p

@wolkje: is het niet een idee dat je voor jezelf iets anders mee neemt voor het hoofdgerecht? Ik neem aan dat de biefstuk nog gebakken moet worden, dus dan kan je voor jezelf toch iets anders meenemen dat lekkerder is dan kipschnitsel? Je zou kunnen denken aan iets uit de oven van de AH ofzo. Je hebt daar hele lekkere kant en klare dingen.. En dan heb je toch iets lekker! Ik doe hetzelfde bij mijn ouders. Daar hebben we 's middags altijd toastjes met bijzondere kazen en vis zoals gerookte zalm. Ik neem zelf wel iets mee wat ik wel mag voor op de toastjes.

Liefs,

T

ha dames,

ik ben wsl ook van plan om het goede nieuws met kerst te gaan vertellen, ook al heb ik dan idd nog geen echo gehad. Makkelijke is dat wij zelf voor het voorgerecht zorgen, dus dat is goed te regelen ;-) maar ben van plan om het al voor het diner te gaan vertellen. Goed idee om idd zelf ook iets extra's voor op toastjes etc mee te nemen. Leuke, en spannende tijd!!

liefs,
2Bmama

Wij willen het ook met kerst vertellen. Ben dan nog maar 6 weken en een beetje maar stel dat het mis gaat wil ik het ook met de ouders delen. Wij hebben babysokjes gekocht voor de oma's en dit in ern kerstpakket gedaan. Geven de ouders altijd een kerstpakket omdat ze vaste oppas zijn. Vind ik dat wrl grappig om,te doen. Dat geven we voor het eten als ze de inhoud bekijken zien ze de sokjes en snappen ze denk ik de hint wel...

Wij hebben de echo op 23 december, is die goed vertellen wij het ook met kerst! Maar het zal geen grote verassing zijn aangezien ze weten dat we bezig zijn! Ik eet gewoon wat ik mag eten, meestal is er wel van alles bij

wij hebben het al verteld omdat we iui hebben gehad en dan vraagt iedereen toch van en hoe staat het erbij en doordat we er ook al 4 1/2 jaar mee bezig waren waren we zo blij dat het gelukt was dus direct verteld hihi.maar alleen familie en paar collega's die ervan wisten.
ik moet met kerst werken en we eten altijd bij me moeder kip, en naar me schoonouders kan ik niet omdat ik moet werken en die te ver wonen om zo ff heen te gaan dus dan geen probleem met eten.

wij hebben ook 23 dec echo spannend allemaal hoor.

Het klinkt misschien vreemd, maar wij hebben het na de positieve test meteen verteld. Dat heeft als voordeel dat iedereen nu weet wat ze voor mijn verjaardag kunnen kopen :) En dat ik niets meer stil hoef te houden, want dat vind ik dus ontzettend moeilijk!

Terug
Bovenaan