Feesten...

Hey meiden,

Vannacht weer een vreselijke nacht gehad omdat vriendlief weer eens de hort op was.
Hij was altijd al een feestbeest en ging het liefs drie dagen in de week op stap. Gelukkig is dat sinds de geboorte van onze kleine meid een stuk minder geworden (1 keer per maand) maar ik blijf er van balen. Vooral ook omdat ie altijd stomdronken tegen een uur of vijf 's morgens thuis komt en ik ongeveer ieder uur wel een keer wakker word..
Nu vraag ik me af, ben ik nou zo'n zeur?
Het probleem is dat ik hem op dat vlak niet echt meer durf te vertrouwen omdat hij ook nogal eens drugs nam en daar heel makkelijk over loog. Nu geloof ik 'm dus niet zomaar meer als hij zegt dat hij niet gebruikt heeft.
Hoe vinden jullie het als vriend/manlief een hele nacht wegblijft, dronken thuis komt en je niet weet waar en met wie hij geweest is?
Ik heb zelfs al voorgesteld met hem mee te aan voor mijn eigen gemoedsrust maar dat wil hij pertinent niet omdat hij dan et gevoel heeft gecontroleerd te worden..

Groetjes

om eerlijk te zijn ben ik het helemaal met je eens!!!!
dat hij er een keertje uitwil, oke, maar stomdronken terug komen zonder dat je weet waar hij was vind ik onacceptabel!!!!
je bent echt geen zeur, vooral niet gezien zijn verleden.
sterkte, lijkt me heel moeilijk.......

Tja moeilijke kwestie.
Ik vind dat mijn vriend best wel een keer mag stappen en laat dronken thuis mag komen. Zolang hij de gevolgen er maar voor draagt. Zoals ook weer vroeg zijn bed uit omdat onze kleine meid wakker is.
En een keer een jointje mag ook, maar meer ook niet. Nu moet ik zeggen dat hij niet zo vaak zonder mij gaat stappen, de eerste keer sinds Myrthe er is moet nog komen a.s zaterdag en jointje roken is 1x per jaar ongeveer.
Maar liegen? Nee daar zou ik ook niet van gedient zijn. Dan is mijn vertrouwen ook weg. Dus met dat verleden erbij vind ik niet dat je gelijk zeurt. Je geeft om hem, en wil wel dat hij weer veilig thuis komt toch?
Probeer anders iets van afspraken met hem te maken hierover. Dat als hij gaat stappen je af en toe smst zodat je weet dat alles ok is ofzo.
Heel moeilijk. Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Tja, dan heb ik toch echt een geweldige man!!
Hij ging, voordat ik zwanger was, ook wel eens wat drinken met zijn vriend, maar echt dronken thuiskomen dat deed hij nooit!!
Nu dat de kleine er is, gaat hij eigenlijk nooit meer s'avonds weg. Ik moet er wel bij vertellen, dat wij een eigen zaak hebben, en hij dus gemiddeld al meer van huis is als een andere man.
Mijn man vind het dus heerlijk om lekker thuis te zijn  en als we weg gaan, dan is het samen, dan niet naar de kroeg, maar uit eten of naar een musical ofzo!

Maar goed, om op jouw vraag terug te komen.
Nee, ik had dat nooit geacepteerd.
Ik ben in dat opzicht misschien erg kortzichtig.
Als mij man zo dronken thuis zou komen, dan slaapt hij maar in de schuur. haha.
Ik vind dat wanneer je een kind hebt, je verantwoordelijk moet gedragen. En dan kan een keer dronken worden geen kwaad, maar wel als je er niet eerlijk over bent.
En zeker als hij zegt,  dat je niet mee mag. Dan zou ik echt vraagtekens bij hebben???????? Dus bij mij is het no deal!!!!!
Dit is mijn mening hé, dus ik probeer je niks aan te praten ofzo.
Succes ermee!

Groetjes Suus

heyhey.

ik herken je positie!

mijn vriend was ook vaak weg. poolen, disco t maakte hem niet uit. gewoon lekker met vrienden weg.
ik heb een heel goede neus voor wiet.
ik weet precies of hij heeft geblowd of niet.
(gelukkig is dat t enige wat mijn vriend doet)

erwin stopte dus niet, na de geboorte van nathalia. hij bleef maar weg gaan.
tot ik het zat was en er wat van hem gezegd. hij was bijna nooit thuis en als hij thuis was zat hij op de bank niks te doen terwijl ik de hele tijd met nathalia bezig was.
een beetje hulp kon er niet vanaf zeg maar.
we hebben flinke ruzies gehad en ik ben zelfs 2 maanden bij hem weg gegaan samen met nathalia.
daar heeft hij van geleerd en is drastisch omgeslagen.
hij blowt nu al een maand of 5 niet meer, zorgt voor zn dochtertje, is veel bij mij en gaat bijna niet meer uit.
afgelopen zaterdag ging erwin weer poolen. toen ik hoorde dat ze naar de coffieshop gingen, dacht ik al van nou, die gaat blowen.
ja, hoor hij heeft een halve op. maar ik vond het niet erg.
ik was trots op hem dat hij het zo lang heeft volgehouden dat ik het me wel voor kon stellendat hij een terug val had. als het er maar niet meer worden!
en tja, het dronken worden. bij jou is het dan nog snachts. bij mij gewoon op klaarlichte dag. hij ging naar danceperade, komt hij thuis om 3 uur stom dronken. is op zn nest gaan liggen en is er niet meer uit geweest tot de volgende ochtend. boos dat ik was joh!

ik zou met hem gaan praten als ik jou was.
dat je het niet vind kloppen dat hij snachts dronken thuis komt.
1 keer per maand uitgaan is oke. mannen vinden het heel moeilijk om hu vrijheid op te geven. dus dat zou ik gewoon behouden.
praat met hem en gooi alles eruit wat je dwars zit!

veel sterkte ermee.
ik weet hoe je je voelt.

sorry voor t lange verhaal maar ook ik kon t nu ff van me afschrijven :)

liefs, do

nog even over de rest van de drugs.
erwin nam vroeger (voordat hij mij kende hoor) ook allerlei verschillende soorten drugs. en t liegen komt me ook heel bekent voor. t werd van kwaad tot erger en loog over echt van alles! maar nu heb ik hem heel snel door als hij liegt. k hoor t gelijk.

wat voor drugs denk je dat hij neemt?
harddrugs, of softdrugs?
nou, meid heel veel stertke ermee.
praat met hem, net zo lang tot doordringd bij hem en dat hij er gek van wordt.

liefs, do

Ik denk dat het hier gaat om 2 problemen: eerste is dat hij gaat stappen en dronken thuis komt. Tweede dat je geen vertrouwen meer in hem hebt vanwege zijn liegen over drugsgebruik. Probleem 1 wordt groter door probleem 2.
Ik heb bijvoorbeeld alleen probleem 1 (volgen jullie het nog, haha!).
Persoonlijk vind ik het geen probleem dat mijn vriend af en toe wil stappen. Hij doet dit niet vaak, dus waarom zou ik hem dat ontzeggen? Nou moet ik daar bij zeggen dat ik mijn vriend gewoon kan vertrouwen en me geen extra zorgen hoef te maken.
Verder mag mijn vriend best dronken thuis komen, zolang hij maar weet dat ik geen klacht wil horen de volgende dag over zijn kater die hij dan misschien/waarschijnlijk wel heeft. En de nacht en ochtend erop ben ík degene die lekker door mag slapen en uit kan slapen.
Een soort geven en nemen dus.

Het wordt een ander verhaal als je geen vertrouwen meer hebt in je vriend. In dat geval zou je daar aan moeten gaan werken. Kan je alleen geen tips geven hoe dit te doen. Alleen veel met elkaar praten..

Sterkte!

Terug
Bovenaan