Feestje en slapen

Hi,

Een vraag! Volgende week hebben wij een feestje van 14:00 tot 19:00u. Einde van de dag doet onze dochter van bijna 8mnd nog een slaapje. Nou is er niet echt een plekje daar waar ze lekker zou kunnen slapen. Hebben jullie advies over hoe jullie dit zouden aanpakken? Mocht het echt niet gaan zijn we ook zo thuis hoor, dan houd het op! Maar goed, dit zou iedereen wel eens hebben dus ben nieuwsgierig! ?

Slaapt ze (nog) in een draagzak? ?
Onze dochter van 7 maanden kan nog steeds einde van de middag prima een dutje doen in de draagzak.
Als we dan ergens anders zijn loopt mijn partner op een rustig plekje een tijdje met haar rond tot ze slaapt, daarna kan er best wat geroezemoes om haar heen zijn..

Anders zou ik in ieder geval aanraden om pas na het (eerste) middagslaapje te gaan. Of is dat meestal vaak al dik vóór 14.00u afgelopen? Mocht slapen daar dan uiteindelijk niet zo goed lukken, is dat voor een keertje vaak niet heel erg. Af en toe een feestje moet kunnen... daar is het ritme uiteindelijk niet direct van in de war (de dagen er na).
Ik zeg dat laatste heel stoer nu, maar ik ben ook totally gefixeerd op de slaap van mn dochter hoor. Slaap = alles ?.Succes mama!!

Idd, in de draagzak. Dat werkte bij onze dochter op deze leeftijd nog prima. Al moet ik zeggen dat we dat sowieso wel vaker deden omdat ik niet voor elke dutje altijd thuis bleef. Mijn motto was altijd, minimaal 1 dutje per dag in haar eigen bed, de andere kan dan flexibel. Onze dochter was er dus aan gewend. Wie weet werkt het ook bij jullie kindje? 

In de draagzak of kinderwagen deden wij het dan meestal. In de kinderwagen gewoon even een rondje lopen met wat andere gasten die daar zin in hebben. Heerlijk vond ik dat om even niet meer te hangen op een feestje met een goed excuus.

We gaan indd pas naar het middagslaapje. Die wisselt nog wel eens met wanneer ze wakker word, maar dat had ik me al bedacht. Dan heeft ze ochtend én middag thuis geslapen. Draagdoek was eerder een groot succes! Vanaf haar 3e maand denkik niet meer gebruikt. Zou dat nu nog werken denk je? Ik kan het wellicht proberen natuurlijk. En anders een rondje met de kinderwagen maken, daar wil ze ook nog wel eens in slaap raken bedenk ik me net. Maar als het niet lukt, kunnen jullie je kind dat zo "rustig" en tevreden houden tot het einde van feestje nadert zeg maar? Nu gaan wij zowizo wel eerder weg, fles van 19u wil ik thuis in alle rust geven.. ik ben namelijk ook wel een beetje van "het ritme" haha.

Onze dochter sliep op die leeftijd niet meer in de doek of wandelwagen. Dus als een campingbedje geen optie zou zijn, dan was ik ws eerder naar huis gegaan. Of oppas, of dat een van ons wel langer blijft oid. Als het een optie is om 45 min ofzo een beetje rond te rijden dan had die van ons wel nog in de auto geslapen. 

Onze dochter is een heel alert kindje en is bijna altijd in een vreemde omgeving heel nieuwsgierig, genoeg afleiding zeg maar. Alles is dan leuk en interessant.
Maar veel kinderen houden het in een omgeving vaak wat langer vol. Speelgoed, andere mensen etc. helpt vaak goed.

Draagdoek geen idee.. past dat nog goed bij een kindje van 8 maanden..? Geen ervaring mee?
Kinderwagen zou je indd kunnen proberen als dat voor haar werkt!
Slapen in een kinderwagen is bij ons nooit een optie geweest?

Je kan ook wat lekkers meenemen (maisvingers doen het hier heel goed ter afleiding). En verder als ik merk dat ze onrustiger wordt dan draag ik haar bij mij op de arm of op schoot.
Als je maar een beetje zorgt dat ze thuis nog even een beetje kan ontprikkelen voor ze gaat slapen ☺️

Wij waren vorige week op verjaardagsvisite en gingen daarheen rond de avond bedtijd van onze dochter. In de auto sliep ze even daarna is ze van 2030-23u wakker geweest. Genoot van het rondkijken en de mensen. Tegen 23u viel ze in slaap op mijn arm en zijn we naar huis gegaan. In de Maxi-Cosi geslapen en zo in haar bed kunnen leggen thuis. De nacht sliep ze goed en de volgende dag gewoon weer haar normaler
Schema aangehouden. Geen vuiltje aan de lucht, ik ben ook een beetje van het principe de kleine past zich soms ook maar een beetje aan. En als ze moe zijn slapen ze wel. Maar nu heb ik een hele makkelijke baby ze is 5,5 maand

Ik zou dus gewoon blijven en zien hoe het gaat, en een keer wat minder slaap is echt geen ramp. Zonde om voor een slaapje eerder naar huis te gaan.

Terug
Bovenaan