feestje..gezellig?

Hallo aanstaande moeders!
Even kort samengevat: mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje, zijn al 5 maanden "bezig"zonder resultaat.
Wij zijn allebei bijna dertig en gaan nog graag uit en stappen in een leuk cafe. Onze vrienden weten niet van onze "klussen",dit om vragen te voorkomen of het al gelukt is. Nu wordt het uitgaan een steeds groter wordend "probleem", mijn vrienden vinden het saai dat ik niet drink,bestellen al automatisch drank als ik binnenkom, moet steeds een ander verhaal verzinnen waarom ik niet drink,wil steeds eerder naar huis terwijl mijn vriend juist op gang komt,en hou alles veel meer in de gaten met als gevolg: steeds vaker woorden met elkaar. Herkent iemand dit "dilemma" en hoe ga je daarmee om? eerlijk alles vertellen,vertellen dat het niet wil lukken tot nu toe, apart stappen? best een glaasje drinken? aub reacties! groetjes gwen!

Hoi Gwen,

Misschien denk je wat een doos is dit maar 5 maanden is echt niet uitzonderlijk hoor. Begrijp dat je graag zwanger wil worden, dus je denkt nu wat een doos, dat mag hoor. Wil je alleen zeggen geniet nog even van het uitgaan, drink gezellig een glaasje mee, kan echt geen kwaad zolang je niet ieder weekend laveloos bent. Misschien raak je meer ontspannen en dan is plotseling het mooie moment daar. geloof mij hoe relaxter je zelf bent, hoe meer kans je hebt om zwanger te raken. Het is echt zo dat als je er te veel mee bezig bent het juist niet wil lukken. het voorbeeld heb ik van mijn collegaatje. Is herel erg bezig zwanger te worden al acht maanden lang, heeft het nergens anders over en is nog steeds niet zwanger. Ik ben vier maanden bezig geweest, lekker ontspannen en het was raak. Meid, ik hoop heel snel te horen dat het gelukt is. geniet nog even van het uitgaansleven met je vriend samen des te meer geniet je straks samen van het zwanger zijn. Veel Succes!! Groetjes

Hoi Gwen, niemand kan voor jou bepalen wat lang is, sommige gaan al tegen de muren als het niet in een keer raak is toch? Maar over dat drinken, ik was alledrie de keren dat ik zwanger raakte (1 miskraam, 1 op komst) was ik toevallig (ik ben geen echte drinker) beschonken (ik zeg het netjes) en ik denk dat ik het wel geholpen heeft. Ik ben altijd wat "speels" als ik heb gedronken, en dat ene glaasje dat je drinkt rond je klusperiode is echt niet zo schadelijk, zolange je daarna maar rustig aan doet. Laat je niet gek maken, als jij niet wilt drinken moet je dat ook echt niet doen, ik bedoel alleen dat het minder erg is dan je denkt. Succes met zwanger worden!

Hoi Gwen,
Ik denk dat je gewoon lekker moet blijven leven en genieten zoals je eerst deed. Je wordt echt niet minder vruchtbaar van 'n paar drankjes, volgens mij is er zelfs een keer een onderzoek geweest dat vrouwen sneller zwanger worden met een wijntje op, maar dat zal dan wel liggen aan het ontspannen en 'losser' zijn.
Ik heb er zo'n 10 maanden over gedaan om zwanger te raken (ben nu 'al' 5 weken), ik vond 't erg lang duren maar heb echt geprobeerd het niet m'n leven te laten beheersen, probeerde gewoon te genieten van het leven en ging er van uit dat het wel 2 jaar zou duren. Is zo zonde als je je 2 jaar kut voelt nietwaar.
Makkelijk gezegd hoor, toen ik 2 weken geleden dacht dat ik weer ongesteld ging worden zakte de moed me wel ff in de schoenen, maar heb mezelf weer bij elkaar geraapt en bedacht dat we dan in ieder geval nog die verre reis konden maken dit jaar. Ik bleek dus toch zwanger, maar die verre reis laat ik met alle liefde schieten!
Veel succes, 5 maanden is een lange tijd, maar is echt niet lang om zwanger te worden. Heb geduld en opeens is het zover!
liefs April

Hoi Gwen,

Wij zijn sinds februari bezig en sinds die tijd heb ik alleen nog maar gedronken op het moment dat ik ongesteld was (Koninginnenacht was dus een mazzeltje voor mij). Het is op zich niet zo heel erg als je af en toe iets drinkt, maar het is maar net waar jij je fijn bij voelt. Een voordeel is wanneer je niet meer gewend bent om te drinken dat je dan veel sneller aangeschoten bent en dus sneller kunt stoppen met drinken. Mijn smoes is ook goed: ik was onder behandeling vanwege vermoeidheidsklachten (vanaf maart vorig jaar, nu gaat het stukken beter) en toen mocht ik van die arts maar o.a. heel weinig alcohol gebruiken. Niemand (op onze beste vriend na, maar die weet ook van onze plannen) heeft gevraagd of ik nou al weer alcohol mag en dus kan ik de smoes blijven volhouden!
Succes, liefs Kiki

Terug
Bovenaan