feestje

Hoi Meiden,

Ik heb morgen een feestje en nu twijfel ik of ik mee moet gaan. Waarom Zou je zeggen nou dat is om het volgende. Het is een feestje met dans muziek waar zo'n 200 man na toekomt en de stemming gezellig bij elkaar zijn bieren en dansen. Nu komt er ook een fanfare . Dit is een van mijn laatste feesttjes en ik vind het eigenlijk super om nog een keer mee te gaan ook al moet ik zondag slapen.

Maar ja hoe slecht is het voor de baby?
Wat zouden jullie doen?

ik hoor graag van jullie.

groet rosa
 
Omdat je schrijft dat het een van je laatste feestjes is neem ik aan dat je al redelijk ver bent in je zwangerschap.

Ik denk dat als je er zin in hebt, je gewoon moet gaan, en volg verder wat je lichaam je aangeeft.
Probeer een stoel te bemachtigen, want de hele avond staan zul je zeker niet volhouden. Uitbundig dansen zal er wel niet inzitten, maar een beetje meeswingen moet zeker lukken.
Het bier zou ik persoonlijk laten staan.

Misschien zul je wat eerder naar huis gaan dan je gewend bent, en in allerlei opzichten zal het denk ik een heel ander feest worden dan je voor je zwangerschap gewend was, maar dat maakt toch niet uit? Je bent er dan in elk geval bij geweest en hebt met je vrienden kunnen kletsen en zo. Ik neem aan dat zij ook wel begrijpen dat je je iets anders gedraagt dan normaal.

Wat betreft de fanfare: lijkt me geen probleem. Je kindje hoort het natuurlijk wel (gedempt door het vruchtwater) maar dat lijkt me geen probleem. Waarschijnlijk slaapt hij/zij er zelfs gewoon doorheen, een baby is namelijk gewend aan continu geluid (hartslag, darmgerommel etc).

Veel plezier,

N.
 
Gewoon gaan! Zeker als het niet te ver weg is en je naar huis kan als je je niet lekker voelt of als je in de gaten krijgt dat de kleine het niet prettig vindt.
Geniet nog maar een keer van een feestje zonder op voedingen en oppas te hoeven letten!

Kiki
 
Hoi Rosa,

Leuk feestje!!Zou gewoon lekker gaan hoor!
Neem aan dat jij geen bier drinkt!?En dansen en lol maken kan en mag natuurlijk gewoon als je zwanger bent!
Ik ben zelf getrouwd toen ik bijna 7 mnd zwanger was en heb 's avonds een fantastisch feestje gehad.Je lichaam geeft vanzelf wel aan als het genoeg is geweest.
Veel plezier
 
Ben ik nog een keer.Aan het einde van de avond kreeg ik erg last van harde buiken en wist toen dat ik het rustig aan moest doen.Het is dus echt belangerijk dat je goed naar je lichaam luisterd en dat je de kans hebt om ook echt weg te gaan als het genoeg is geweest.
 
Hai Rosa,

Ik ben nu zelf 37 wkn zwanger van onze 2e. Kan mij herinneren dat ik rond mijn 27 wkn zwangerschap van mijn 1e het North Sea Jazz hebt bezocht. Nu met de 2e ben ik nog een dagje uit geweest met mijn schoonmoeder. Belangrijk is dat je goed naar je lichaam luistert. Overal zijn er stoelen, dus lekker even zitten op z'n tijd en als je echt moe bent lekker naar huis. Je kunt op de dag zelf natuurlijk 's middag een goede tuk doen. Gewoon verantwoord genieten. Veel plezier! Groet Fan
 
het kan weinig kwaad voor je baby hoor.
ik ben zelf de avond dat mijn weeen begonnen (dacht dat het buikkrampen waren) nog gaan carnavallen. omdat de krampen aanhielden ben ik naar huis gegaan en 12 uur later was ik moeder.
Robbe (mijn zoontje) was altijd super rustig in mijn buik bij feestjes. Was waarschijnlijk lekker aan het mee genieten. dus ik zou het doen. naar huis kun je altijd nog.

Groetjes en succes,
Kaatje
 
Terug
Bovenaan