Feline lag lang in stuit, nu krijgen we een manneke en die is net zo eigenwijs op zijn eigen manier

Even van mijn hyves blog;

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een groeiecho en een gesprek met de gynaecoloog.

De echo was leuk, weer even kijken naar ons manneke. De uitslag van de
groeiecho: Goed op schema met sommige metingen en een weekje voor met
sommige metingen.

Dus keurig netjes.

Nu hoorde ik de echoscopiste iets zeggen over neusje omhoog. Dus aan de
gynaecoloog meteen maar gevraagd of het een sterrenkijker is (kindje
ligt dan met gezichtje naar boven te kijken als ik op mijn rug lig)

En ja hoor hij ligt inderdaad niet goed....

Ach Feline lag heel lang in stuit, we hebben gewoon eigenwijze kindjes...

Ach we rekenen maar weer op een pittige bevalling.

Wel ga ik meteen onder begeleiding van de gynaecoloog bevallen, dus mijn controles moeten voortaan ook in het ziekenhuis.

groetjes Maris

Hoi Mariska,

Erh fijn dat hij niet al te groot is waar je bang voor was. En onder controle bij het ziekenhuis heb ik als heel prettig ervaren. Ik had een gynacoloog die geen zin had om steeds te voelen en dus altijd even een echo maakte om te kijken hoe de baby het maakte. Dus elke week een stiekeme blik in mijn buik. Erg leuk. Misschien gaat jullie mannetje nog draaien en anders ben je in het ziekenhuis in veilige handen. Nu gaat het echte aftellen beginnen he

groetjes Linda

Hey maris,

Rik is ook geboren als sterrekijker. Rik is schijnbaar vlak voor de geboorte nog zo gedraaid en ze kwamen er bij mij pas achter toen ik lag te persen NOU GEEN PRETJE (sorry meis, bij jou weten ze het al, dus zal makkelijker gaan), maar heb dus een enorme KL*TE bevalling gehad daardoor en vind het jammer dat ze het bij mij niet hebben kunnen zien. Maar wat ik wilde zeggen is dus dat Rik ook net voor de bevalling zo gedraaid is, misschien draait jullie manneke ook nog wel voor de bevalling. In ieder geval wel fijn dat ze het al weten end at je onder begeleiding bevalt, dat was bij mij hierdoor niet.

Nou meis wilde je niet bangmaken eigenlijk....hoop niet dat dat nu gebeurt is...

Liefs Saskia
mv Rik 20 mnd

Hoi Linda,

Ja het aftellen begint nu! Ben wel blij dat ik meteen bij de gyn ben!

groetjes Maris

Hoi Saskia,

Lekker dan, nu ben ik bang... Nee hoor, ik baal er wel van. De gyn zegt dat het niet erger hoeft te zijn en   dat de weg al vrij is.. Maar ja ik heb natuurlijk gegoogled en dan hoor je dat het meestal niet makkelijk is. Ik ga wel lekker uit van een pittige bevalling.

groetjes Maris

Hoi Mariska,

Zal ik dan nog maar even een positieve duit in het zakje doen?
Ik ben thuis bevallen en ook bij mij kwam de verloskundige er tijdens het persen achter dat het een sterrekijkertje was in mijn buik. Tijdens de bevalling maakte ze een opmerking dat hij/zij beter geen vrachtwagenchauffeur kon gaan worden want hij/zij  nam de bocht ruimer dan nodig. Blijkbaar heeft hij (want het bleek een kereltje) dat heel letterlijk genomen en heeft zich onmiddelijk gedraaid!
Ik heb 50 min geperst in totaal en had alleen een miniem winkelhaakje dat de moeite van het hechten niet waard was!
Dus moraal van dit verhaal: het zegt allemaal niets! Het kan alle kanten op!
Dat er al een voor is gegaan lijkt me wel gunstig dan is het wel wat ruimer allemaal...
Mijn buuv had met de eerste 11 hechtingen en met de tweede geen dus....trek je conclusies hahaha!

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Ik ben verder gaan googlen (heel fout ik weet het) maar het is dus meestal moeilijker. En aangezien het bij Feline al moeizaam ging....
Volgende afspraak met de gyn ga ik echt overleggen, want ik wil geen drama bevalling dit keer.
En natuurlijk zijn er positieve verhalen hoor, maar gezien mijn eerste bevalling...

groetjes Maris

Hi,

Ik hoor hier helemaal niet thuis, maar ik verveelde me en dacht kijk eens rond

Mijn eerste bevalling was ook zo'n fijne, ahum. Na anderhalf uur persen de vacuum erop en toen kwam hij.

Nummer 2 ging veel sneller en thuis. Tijdens de vliezen doorprikken kwamen ze erachter dat hij omhoog keek. Ik moest toen van de verloskundige steunend op mijn knieen en mijn onderarmen de weeen opvangen. Een totaal niet relaxte houding, MAAR het heeft wel zijn vruchten afgeworpen, want meneer kwam keurig met de kin op de borst ter wereld, na 10! min. persen.

Dus echt een 2e bevalling kan heel anders gaan. Doe mij nog maar een x de 2e. Was niet zonder pijn, maar uiteindelijk wel fijn. (op alle naweeen na dan, zorg dat je voldoende paracetamol in huis hebt).

Sterkte! Groetjes junimama.

Terug
Bovenaan