Feline naar een ander KDV per 1 oktober

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

We zijn eind mei verhuisd en sindsdien zit Feline op een KDV om de hoek. Heel leuk met ophalen, want ik loop vanuit huis met haar driewieler als het weer het toelaat en haal haar samen met mijn man op.
Maar.......... ik heb sinds het begin al een rotgevoel, terwijl ik bij de intake wel een goed gevoel had.
Er zijn veel wisselingen met leidsters, heel chaotisch. Zit er een nieuw iemand, stel ik me voor, zegt ze doodleuk, oh ik val alleen vandaag in hoor...) En 's morgens verzamelen ze allemaal in een ruimte (op zich niet erg, maar wel met een tekort aan leidsters). De hygiene is niet goed (iedereen loopt zonder beschermvoetjes naar binnen, ja ook waar de babygroep is en waar ze dus kruipen). Vaak kom ik Feline halen, heeft ze een poepbroek (die laat ik overigens dan wel door de leidster verschonen) en ze vegen het niet goed schoon.
Over de vieze kleertjes en handjes heb ik het nog niet eens gehad..

Vanmorgen was de druppel, ik bracht Feline weg, zit er een 20 jarig meisje van de BSO met 8 kinderen van KDV en 2 BSO kinderen. IN HAAR EENTJE!!!

Kun je je voorstellen dat je daar je baby/dreumes brengt.... Straks zou dan de tweede spruit er ook heen moeten en dan op die vieze vloer liggen..

Ik heb vanmorgen op mijn werk meteen het oude KDV gebeld (moeten we helaas wel speciaal met de auto heen rijden) en ze openen in een gebouw naast waar Feline heeft gezeten nog 3 groepen per 1 september.
En de baby kan ook meteen daar naar toe!
Dus meteen opzegging per 1 oktober geregeld (kon nog net...) en ingeschreven bij oude/nieuwe KDV.

Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb! Zeker omdat ze vandaag weer vies was en een poepluier had die ze al even had. En we een brief kregen dat de leidster van de dreumesgroep, waar Feline in september heen zou gaan, een paar maanden afwezig is en er dan naast 1 vaste leidster weer invallers komen.

Moest even mijn verhaal vertellen en als jullie ook zoiets hebben, luister naar je gevoel, dan maar weer wisselen, beter dan 3 jaar geen fijn gevoel hebben.

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Een hele dappere beslsissing van jullie. Zeker niet de makkelijkste weg maar als het niet goed voelt is het vaak ook niet goed. Ik heb op KDV gewerkt en ik weet dat je als ouder echt heel erg goed op moet letten omdat er een hoop "slechte" bij zitten. Super goed dus dat je naar je gevoel hebt geluisterd

liefs Linda

Hoi Mariska,

ik kan me voorstellen dat het een lastige beslissing was maar het lijkt me wel de beste! Ik denk dat je gevoel gewoon goed moet zijn. Ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik Sarah naar het KDV bracht terwijl ik er niet op vertrouw dat ze daar goed verzorgd wordt. Nee ik denk echt dat je daar gewoon van op aan moet kunnen en uit je verhaal maak ik op dat dat dus niet zo is.

Goed keus dus en natuurlijk fijn dat jullie volgende kindje er ook meteen een plaatsje heeft.

Tamar & Sarah (16-07-2007)

Hoi!!
Ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen. Ik vind dat je altijd naar je eigen gevoel moet luisteren!!En ik vind het ook niet normaal wat daar gebeurt moet ik je zeggen. Justin gaat sinds kort ook naar het kinderdagverblijf en ik zie gewoon dat het daar goed geregeld is. Maar zodra ik merk dat dat anders is, zou ik hem ook zo weghalen.

Groetjes van mirjam

Hoi Hoi

Zoals iedereen wel weet werk ik zelf al jaren in de kinderopvang, en ik vind ook dat je altijd naar je hart moet luisteren.

Ik kan me voorstellen dat er veel wisseling is van personeel, misschien omdat het ook zomervakantie is en er veel leidsters op vakantie zijn. Maar dit moet natuurlijk niet ten kostte gaan van de kinderen en de hygiene.

Zo te lezen heb je aardig wat klachten en ik raad je toch aan om deze ook naar het personeel te uiten van de huidige creche. Of natuurlijk aan de leidinggevende. Het is namelijk soms heel vervelend voor de " wel goede " leidsters om achteraf te horen wat er allemaal mis was.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, ik had het ook gedaan.

Succes

Groeten Kirsten

Gets wat een naar verhaal! Ik snap helemaal waarom je dit niet meer wil. Ik had dezelfde beslissing genomen hoor. Dan maar iets verder rijden he!

gr.Ing

Hoihoi,

Dank jullie wel voor de reacties! En ik moet zeggen dat het heel goed voelt omdat ik gewoon als ik op mijn werk zat aan Feline moest denken of het wel goed ging. Dat heb ik bij die andere creche nog nooit gehad....

Wel vraag ik me af wat ik as maandag moet zeggen, want het zal nu toch wel al aan hun zijn doorgegeven?

groetjes Maris

Terug
Bovenaan