Feline redelijk beter, maar wel heel de tijd aan het krabben op haar hoofdje?

A

Anoniem

Guest
Nou nou, Feline had geen koorts meer aan het eind van de middag. Wel rode vlekjes op haar romp en ze krabbelt de hele tijd op haar hoofd (is ook iets schilferig heb ik het idee)
Wat ze heeft, echt geen idee? Iemand van jullie nog ideeen?

groetjes Maris

ps hoop niet 6de ziekte die is schadelijk voor zwangeren zei mijn schoonzusje

Kan inderdaad de 5e of 6e ziekte zijn. Mijn docher had de zesde ziekte toen ik zwanger van levi was en dat kan vervelend zijn als je zwanger bent.Ligt er aan hoever je bent maar meestal heb je al antistoffen ertegen hoor. Bij mij is dat toen gecontroleerd maar er beleek inderdaad niets aan de hand te zijn, had er dus antistoffen tegen.

Bij de zesde ziekte hebben ze echt een soort "masker" van vlekjes in het gezicht maar je kan altijd even bij de ha informeren.

groetjes chimene

Ik ging net maar even googlen, maar het is niet schadelijk voor zwangeren (gelukkig). Wel is het besmettelijk voor andere kindjes, maar goed die moeten het toch allemaal krijgen.
Ze had sinds maandag koorts/verhoging en vandaag minder, dus die tijd van 3 dagen klopt wel. En vandaag in ene vlekjes. En ook rode vlekkerige wangen....
Ach heeft ze dit ook weer gehad.
Nu alleen de waterpokken nog, hopelijk heeft ze die binnenkort ook. Verder heb je geen ziektes meer toch?

groetjes Maris

Hoi,

wil niet vervelend doen hoor of je onnodig bang maken maar de vijfde of zesde (weet nu niet meer zeker welke Noa toen  had, iig die met dat maskergelaat, ) kan wel consequenties hebben als je dus geen antistoffen hebt. Volgens mij in de eerste periode van de zwangerschap en je kon er verder niets aan doen behalve extra controles bij de verloskundige of gyneacoloog.  Ik moest het in ieder geval wel melden en ze hebben dsu mijn bloed gechecked.

groetjes chimene

Hoi!

Idd even in de gaten houden hoor, want toevallig heb ik t laatst even gegoogled omdat t bij de opvang ook op blaadjes stond dat t schadelijk is voor zwangeren (vooral 5e ziekte en dan in de eerste fase van je zwangerschap) anders moet je f op wikipedia kijken.

Hoi Chimene,

Ik heb het net na gezocht, maar het is dus bijna zeker weten de 5de ziekte. Ik had vanmiddag al even de huisarts gebeld om te vragen of het erg was dat Feline al sinds maandag koorts had, maar toen had ze die vlekjes nog niet.
En ook niet gezegd dat ik zwanger ben.
Net maar even de huisartsenpost gebeld en de dienstdoende arts gaat me terugbellen. Want het is nu dan nog 10 dagen besmettelijk..... En ik weet niet of ik dit al heb gehad toen ik klein was.
En het kan dus een risico met zich mee brengen... Dus misschien mag ik Feline nu 10 dagen niet knuffelen.

groetjes Maris

Hoi Mariska,

goed van je hoor om het even te checken. Ik heb het zelf nooit bewust als ziekte meegemaakt maar je pakt zoiets wel snel op zonder dat je het als volwassene merkt hoor. Want ik had het blijkbaar ook al eens meegemaakt dus er was niets aan de hand.

Succes

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Mijn man vind het onzin om in het weekend te bellen naar de huisarts, maar vond het nu wel nodig om het toch te checken. Als ik de arts heb gesproken laat ik nog wel even weten hoe en wat.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan