Felle pijn in bovenbuik

Beste medezwangeren, Sinds 1,5 week (nu 30 weken zwanger) heb ik last van felle pijn in mijn bovenbuik, gebied boven de navel. Zeker wanneer ik lach, buk, hoest of druk zet, doet dit enorm pijn. VK geeft aan dat dit een verrekt spiertje kan zijn, maar duurt wel lang lijkt mij dan.
Wie herkent dit en kan mij geruststellen?
 
Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap gehad en bleek een buikbreuk te zijn.. Net zoiets als een navelbreuk. Dan gaat er wat klem zitten ertussen en heb je enorm veel pijn. Er is helaas niks aan te doen nu, maar als je na de zwangerschap nog last heb kun je hieraan geopereerd worden. Dat was dus bij mij het geval.
 
Ik heb een buikbreukje net links boven mijn navel. Ik wou dat ik je gerust kon stellen, maar ik herken je pijn! Het grote nadeel is dat dit zich zelf herstelt zodra er van binnenuit geen druk meer op je buik komt, na de bevalling pas dus. Een beetje warmte, al is het maar een warme hand, wil af en toe wel wat verlichting bieden. En inderdaad uitkijken met druk zetten en je houding.
Succes!
 
Dank voor jullie reacties! De pijn wordt iets minder fel en dus hoop ik nog dat het iets anders is. De huisarts gaf vorige week ook aan dat het een buikbreukje zou kunnen zijn. Afwachten dus! Thanks voor de tips!
 
Terug
Bovenaan