@femmama-inspe

Hoi,

Nog bedankt voor je reactie op mijn berichtje (lekker late reactie). Mag ik vragen of jij een te gespannen of een slappe bekkenbodem hebt? De mijne is te gespannen. Ben bij de bekkenfysio en inmiddels ook een keertje naar de osteopaat geweest. Ben benieuwd wat jouw klachten zijn. De jonge moeders in mijn omgeving hebben er namelijk geen ervaring mee.

Alvast bedankt.

Groetjes!

Hoi Kweetnie,

Bij is mijn bekkenbodem ook te gespannen, maar zijn op dit moment de spieren van mijn onderrug en de spieren bij mn bekken kammen zeg maar te slap.
Ik heb altijd paardgereden, zelf tijdens mn zwagerschap tot 23wk en daar dank ik mijn sterke bodem aan. Ik loop vanaf 12wk zwangerschap bij de bekkenfysio, dit ook ivm (extreme) bandenpijn die ik tot aan de bevalling dagelijks gehouden heb.
Ik train nu bij de fysio op cardio basis en opbouwend naar krachttraining. Verder loop ik bij een chiropractor (liep ik al voor mn zw).
Mijn klachten zijn op dit moment vooral met lopen en zitten. Ik kan nu ongeveer half uur pijn vrij zitten. Lopend is per dag nog steeds verschillend. Ik ben op therapeutische basis aan het werk met aangepaste werkzaamheden (werk in de gehandicaptenzorg). Slapen verschilt per nacht.
Door mn bekkeninstabiliteit heb ik ook romp instabiliteit, dit gaat gelukkig wel beter. Ik heb een periode gehad dat ik veel problemen had met lopen omdat ik geen balans had in mijn romp en mn benen zwabberder als het ware. Mijn rug is de eerste keer op 6 plaatsen gecorrigeerd, zo veel was ik al aan het overbelasten.
Ik gebruik bij act als koken en boodschappen doen een steunband die mn bekken bij elkaar trekt en spierfunctie overneemt/ondersteund. Dit is hopelijk wel allemaal tijdelijk. De verwachting vanuit de fysio is dat ik wel weer volledig zal herstellen. Op wat voor termijn kan ze niet zeggen.

Succes met alles!

Terug
Bovenaan