Femurlengte; korte beentjes

<p>Hallo dames,</p><p>Met de 20 weken echo bleek ons kindje iets aan de korte kant beentjes te hebben, met 26 weken was dit nog steeds zo. Met 28 weken en 30 weken wederom. Alles is precies als gemiddeld, maar de bovenbeentjes blijven toch wel achter en zijn te kort werd ons verteld. Wel groeit dit in een lijn door, dus de curve buigt niet af. Wel is het opvallend ....</p><p>Ik heb gevraagd waar dit door kan komen. Hierop werd geantwoord dat dit familiair/aanleg kwestie kan zijn. Maar ook KAN wijzen op een chromosomale afwijking. Wij zijn natuurlijk flink geschrokken en ik zelf kan er nu wel echt om huilen... Ik ben zo bang dat het dadelijk niet goed is. </p><p> </p>

Hier ook een meisje met korte beentjes. Bij ons kwam het niet geheel onverwacht omdat ik ( en bijna alle vrouwen in mijn familie dit ook hebben).
Bij ons kwamen ze er ook met de 20 weken echo achter. En groeide ook met haar lijntje mee.
Ik snap dat het schrikken is. Maar ik zou afwachten na de bevalling. Wat je dan kan doen is via de kinderarts naar de klinisch geneticus om het uit te laten zoeken.
Wij hebben dit (nog) niet gedaan, omdat het in ons opzicht mee lijkt te vallen en ik het zelf ook heb. Ze heeft alleen haar broekjes wat langer aan, dan haar shirts.
Heel veel sterkte gewenst en geniet nog even van je zwangerschap!

[quote quote=10172175]Hier ook een meisje met korte beentjes. Bij ons kwam het niet geheel onverwacht omdat ik ( en bijna alle vrouwen in mijn familie dit ook hebben). Bij ons kwamen ze er ook met de 20 weken echo achter. En groeide ook met haar lijntje mee. Ik snap dat het schrikken is. Maar ik zou afwachten na de bevalling. Wat je dan kan doen is via de kinderarts naar de klinisch geneticus om het uit te laten zoeken. Wij hebben dit (nog) niet gedaan, omdat het in ons opzicht mee lijkt te vallen en ik het zelf ook heb. Ze heeft alleen haar broekjes wat langer aan, dan haar shirts. Heel veel sterkte gewenst en geniet nog even van je zwangerschap![/quote]
Oké, bij jullie is jullie kindje dus verder gewoon gezond ?? Bedankt voor je bericht.

Bij mijn beide zoons waren de beentjes korter. Ze hebben van mij een iets langer bovenlijf dan benen maar zien er normaal uit en zijn gezond. Hoop dat het bij jullie kindje ook zo is

Ik had zwangerschapssuiker en dus extra echo's.
Ze vertelde bij ons telkens; oh korte beentjes en wel een grote buik in verhouding. Ook zou ze tegen de 4 kilo aan zitten.
Dacht echt, oh fijn komt straks een of andere hobbit uit.

Geboorte; super lange benen, 53 cm en 3280 gram :)
Gelukkig kunnen ze niet alles voorspellen en weet je pas echt hoe je kleintje er uit ziet na de geboorte.

Heb je de NIPT test laten doen?

[quote quote=10172192]Ik had zwangerschapssuiker en dus extra echo’s. Ze vertelde bij ons telkens; oh korte beentjes en wel een grote buik in verhouding. Ook zou ze tegen de 4 kilo aan zitten. Dacht echt, oh fijn komt straks een of andere hobbit uit. Geboorte; super lange benen, 53 cm en 3280 gram ?Gelukkig kunnen ze niet alles voorspellen en weet je pas echt hoe je kleintje er uit ziet na de geboorte. Heb je de NIPT test laten doen?[/quote]
Ja deze hebben we laten doen, geen afwijkingen. Ze hebben ook telkens bij elke echo gezegd dat de bovenbeentjes korter zijn. Maar eigenlijk niemand die zich er zorgen om maakte omdat ik ook 1,63 ben. Mijn partner is wel lang. Maar nu met 30 weken werd er in Maastricht in een keer gezegd dat het toch wel opvalt enzo.

Bij ons werd iedere echo weer gezegd dat ons kind extreem lange benen had, dus wij gingen uit van een hele lange baby. Uiteindelijk was hij 50cm bij geboorte met 40 weken. Geen lange benen te bekennen. 

Hoi!
Bij ons op 30 weken hetzelfde, korte bovenbenen onder de p2.. 
Vandaag op 33 weken nog steeds onder de curve.. De gynaecoloog maakt zich geen zorgen omdat we reeds in een universitair ziekenhuis zijn geweest en ze daar hebben gezegd dat het geen dwerggroei is. Wij blijven ons wel zorgen maken omdat het tegenover 2 weken geleden niet vele gegroeid is.
Hoeveel mm meet het bovenbeen juist bij jullie kleintje?

Terug
Bovenaan