Fertiliteitskliniek buiten ziekenhuis

<p>Hallo dames,</p><p>I.v.m. de mogelijkheid dat planbare zorg in het ziekenhuis weer stil kan komen te liggen bekijken wij de mogelijkheden van een traject buiten het ziekenhuis. Volgens mij zijn er ook fertiliteitsklinieken die niet verbonden zijn aan ziekenhuizen.  Ik vraag me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. <br /><br />Alvast bedankt!</p>

Wij zijn bij medisch centrum kinderwens in Leiderdorp geweest. Was nog wel voor de corona. Maar deze kliniek staat los van een ziekenhuis, dus kun je gewoon terecht. Al zullen ze natuurlijk ook hun maatregelen hebben nu. 

NijGeertGen, eerste keer meteen succes, viel me oprecht op dat traject fysiek minder pijnen met zich mee bracht dat dan eerste x in ziekenhuis. Voor mij geen ziekenhuis meer. 

Wij zijn ook van een ziekenhuis overgestapt naar Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. In juni aangemeld, na Corona, nu bezig met eerste behandeling. Ik heb geen wachtlijsten ofzo ervaren. Vind het tot zo ver een fijne ervaring, fijner dan het ziekenhuis. 
Wat wel echt jammer is, is dat je altijd alleen naar binnen moet (dus of jij, of je partner) ivm Corona, maar dat zal bij ziekenhuizen ook wel zo zijn.

Ik ben vooral benieuwd waar we terecht zouden kunnen (komen uit omgeving NIjmegen), of de zorg daar inderdaad gewoon door gaat en of je zo kan overstappen van ziekenhuis naar een andere kliniek. Verder vraag ik me af of het vergoed wordt door de verzekering. 

Dank je wel!

Wij zijn overgestapt vanuit Nijmegen naar Nij Geertgen in Elsendorp sinds september. Vond het wel lastig om deze keuze te maken want radboud ervaarde ik als erg prettig, maar door de corona verder gaan kijken. Nu erg blij dat we die stap gemaakt hebben omdat de zorg toch weer langzaam wordt afgeschaald.
Aankomende dinsdag ga ik alweer beginnen met prikken. Op naar icsi 2.
Qua verzekering is het bij mij allemaal vergoed, ik heb cz op maat. Kunt bij je verzekering info op vragen of even kijken welke zorgaanbieders in contract zijn met je verzekering.
Succes met je keuze.

Terug
Bovenaan