Fertiliteitstraject

<p>Hallo,</p><p>11 juli hebben mijn vriend en ik een online intake gesprek voor het fertiliteitstraject. </p><p>Hoelang duurde het bij jullie voordat er een behandeling werd gestart? Bijvoorbeeld medicatie oid.</p><p>Ik heb op 9 mei een inwendige echo gehad en daar kom uit dat ik pcos heb. Dus 9 weken verder pas het intake gesprek. Ik ben benieuwd hoelang alles bij jullie duurde.</p>

Hangt een beetje af denk ik bij welk ziekenhuis je het traject gaat volgen. Bij VUMC duurde het ongeveer 3-4 maanden.

Hoi Madeliefjeee,
Na de 1e afspraak duurde het ongeveer 2 maanden voordat wij konden starten met de IUI. De eerste 3 pogingen heb ik op mijn natuurlijke cyclus gedaan. Daarna met Gonal begonnen. Wij hebben nu net poging 5 gehad. 

Groeten Maureen

De eerste afspraak is een intake. Dan vragen ze veel. Op basis daarvan zullen ze onderzoek doen. Afhankelijk van wat ze willen uitzoeken kan daar veel tijd overheen gaan. Even bloedprikken of een zaadonderzoekje is zo gedaan. Maar je hebt ook onderzoekjes die ingepland moeten worden, en dan gaan er een paar weken overheen voor je dat kan doen, weer een paar weken tot de arts beschikbaar is voor de uitslag etc. Als ze wat vinden kan het snel gaan. Maar soms is de uitkomst ook dat alles goed is en moet je weer een tijd zelf proberen. En ook voor behandelingen zoals IUI met hormoontherapie of IVF zijn er intakes en wachtlijsten. 
Vanaf het eerste gesprek tot aan de juiste behandeling hebben wij 2 jaar onderzoeken, zelf proberen, nieuwe onderzoeken, wachten op artsen en uitslagen etc. gehad. Je hebt vaak een lange adem nodig.

Oh en bij ons was het probleem retrograde ejaculaties bij mijn man. We moesten IUI met urine wassen doen. De oorzaak vinden was flink zoeken.

Hoi Madeliefjeee,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Half april de diagnose PCOS gekregen en wij hebben ook 7 juli pas onze intake. Zat/zit dus al 3 maanden tussen de diagnose en de eerste afspraak. 
Ik ben ook heel benieuwd hoe het daarna allemaal gaat. Maar als ik deze berichten zo lees, word ik daar niet echt enthousiast van... Pfoe! 

@Nvlinder: oh spannend. Een paar dagen eerder dan ons dus. Hebben jullie ook een online intake? Ik had gehoopt gewoon in het echt en dan gelijk wat onderzoeken erbij. Maar helaas..
Nee pff ik ook niet. Zo lastig dat wachten.. ?

Terug
Bovenaan