fetta

hoi allemaal,
ik weet dat je kazen met rauwe melk niet mag eten tijdens je zwangerschap, maar valt fetta hier ook onder? Kan het niet vinden op de verpakking, hoop dat iemand een antwoord heeft, alvast bedankt!!
 
Op de verpakking bij de ingredienten staat (bijna) altijd of de melk gepasteuriseerd is of on-gepasteuriseerd. Als de melk wel is gepasteuriseerd dan kun je het gewoon eten, want dan is de melk zo verwarmd voor de verwerking naar kaas dat de bacterien gedood zijn.
Overigens kun je bij de Albert Heijn alles eten wat je in de schappen vind, ook de brie en fetta. De AH geeft daar een garantie voor (nee ik werk niet voor de AH..) er zijn alleen twee soorten kazen (dacht ik) en dat waren de uitzonderingen. Wil je meer info hierover, dan kun je dat vragen op de kaasafdeling bij de AH, ik kreeg een folder mee van ze waar alles in stond hierover, erg goed geregeld en erg fijn dat ik met een gerust hart een heerlijk stukje peperbrie naar binnen kon werken daarna ;-).
Overigens weet ik niet hoe dit is geregeld bij de andere supermarkten.

Liefs,
Kim
 
Hoi,

Als het van rauwe melk gemaakt is, moet er 'au lait cru' opstaan. Deze kazen zijn in Nederland bijna niet te koop. Als het er niet op staat, kun je de kaas dus zonder problemen eten.
 
Terug
Bovenaan