ff denken...

A

Anoniem

Guest
Dames ik ben bezig met onze administratie aan het up-daten.
Ik ben getrouwd dus ook andere naam nu.dus spit alles ff door.
maar nu vroeg ik me af heb ik nu z,on beetje alles doorgegeven,geregeld voor Mila.
Ze is verzekerd voor uitvaard,ziekenfondsverzekerd,al aangemeld voor school(erg he,maar moest hier wel),ze heeft een spaarekening...maar moet ik haar bijv ook nog aanmelden bij onze verzekeringen bijv WA verzekering,inboedelverzekering enz..
of is dat niet nodig.?
zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken...
ik dacht jullie zijn zo slim haha
groetjes piewie

Naar mijn weten geldt een WA-verzekering altijd voor het hele gezin,althans zeker de kinderen. Voor de zekerheid kun je jouw verzekering(sagent) eens bellen.  En een inboedelverzekering neem je op de waarde van de inboedel van het huis, niet op je kind. Je zou wellicht wel eens tegen het licht kunnen houden of het bedrag van uitkering van de inboedelverzekering, met de aanschaf van alle meubels, speelgoed, kleding etc etc. van het kindje, nog wel toereikend is op het moment dat er wat gebeurt. Vaak vergeet men na een paar jaar een update te maken van de waarde  van de inboedel.

Groetjes Fonske.

Hoi,

Even advies v.w.b. de wa verzekering. Ik werk op een verzekeringskantoor vandaar.
Je hebt als je samenwoont of getrouwd bent een gezinsdekking voor de aansprakelijkheidsverzekering (wa). Maar als je je 1e kindje krijgt moet je dit zeker wel doorgeven aan de verzekering of tussenpersoon. Omdat de dekking aangepast moet worden naar een gezin met kinderen. Ook kunt je er dan nog voor kiezen om een evt. eigen risico op de polis te nemen (hiervoor krijg je dan een stukje premiekorting).

Gezinsdekking is bijv. ook voor samenwonenden, de verzekeraars maken onderscheid tussen een gewone gezinsdekking en een gezin met kinderen. Dus altijd even doorgeven en het kan inderdaad nooit kwaad om je verzekeringsmap even door te nemen of om je tussenpersoon langs te laten komen. Die kan je ook weer advies geven om bijv. een verzekering af te sluiten, indien 1 van jullie of beide komt te overlijden dat je kind of kinderen dan goed verzorgd achter blijven.

En wat ook belangrijk is in bovenstaand geval, om bij een notaris te laten regelen wie er dan voogdij over de kinderen krijgt. Dit voorkomt getouwtrek en het risico en dit  is een zeldzaam risico dat je kind of kinderen naar een tehuis gaan, totdat er een wettelijke voogd wordt aangesteld.

Niet het leukste   onderwerp maar wel belangrijk om te weten. Oh ja voor alle samenwonenden, je moet voor je partner de ouderlijke macht via de rechter aanvragen. Anders heeft je partner in geval dat jij komt te overlijden niets over jullie kind te zeggen. Hij heeft immers geen ouderlijke macht. Misschien hebben de meeste dit al geregeld maar helaas komen wij het heel vaak tegen bij cliënten dat ze niets mee te vertellen hebben over hun eigen kindje.

Nou mocht ik nog iets bedenken of heb je nog vragen dan laat je  het maar weten.

grt nathalie (mv kahlyn 23-08-06 en jaycee 11-01-04)

bedankt voor jullie reacties.Ga toch even informeren bij de bank(hebben we onze polissen).WA aanpassen lijkt me wel verstandig.volgens mij kost dat ook niks extra,s dacht ik.inboedel vindt ik persoonlijk niet echt nodig om te verhogen.
Voor onze hypotheek hebben we al een levensverzekering afgesloten,dus we laten elkaar goed achter.verder kun je je tegenwoordig voor heel veel laten verzekeren,maar ik vindt lang niet alles aantrekkelijk.
groetjes piewie-Mila 16 -9-06

Terug
Bovenaan