ff een ander soort vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik heb heel even een vraagje hoor, hoort bhier eigenlijk niet thuis maar op het peuterforum wordt aanzienlijk minder gelezen dan hier dus ik probeer het hier ff.

Mijn zoontje is 2,5 jaar, sinds een tijdje wil hij geen groente meer eten en amper nog fruit. Ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of ie zo wel voldoende vitamines binnenkrijgt. Ik weet dat er speciaal voor dit soort problemen aanvullende vitamines bestaan voor kindjes van zijn leeftijd maar weet niet meer hoe het heet en waar ik het moet halen.

Ik hoop echt dat iemand van jullie het me kan vertellen.

alvast bedankt, groetjes Martine
mama van Lance 06-01-04 en 13 wk 6 dg zwanger van spruitje 2  

Hai Mama van Lance,

Ook ik heb dat probleem hoor van het niet willen eten en ook geen fruit.

Maar ik heb vitaminekauwtabletten van Davitamon voor kinderen.

Daar krijgt hij er nu 1 per dag van.

Maar ik zou me er niet te veel zorgen over maken hoor. Ik denk (weet) zeker dat er meerdere zijn met dat probleem.

Het eten komt vanzelf wel weer.

Succes.

Liefs wen

20+6 dagen van ons 2e kindje

hoi,

ik denk dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken want mijn dochter van3 heeft dat ook gehad en in die tijd hebben ze ook 5 buisjes    bloed geprikt bij haar om haar te controleren op allergie en hebben ze ook gelijk gekeken naar haar afweer stoffen en dat zag er allemaal prima uit zij de kinderarts tegen mij. afweerstoffen krijg je voldoende als je ook gewoon voldoende vitamine binnen krijgt en omdat ze slecht at in die tijd denk ik dat ze dat wel uit andere dingen haalde zoals drinken brood of beleg etc.

groetjes marieke

Mijn zoontje van 20 maanden eet sinds 4 maanden geen groent meer. Ook aardappelen niet meer. Vlees af en toe.
Hij heeft van de 4 maanden twee maanden gehad dat hij 1 á 2 keer in de week een paar happen at. Sinds twee maanden helemaal niet meer. Fruit ook een tijdje niet, nu weer redelijk. Hij blaakt van gezondheid, krijgt ook davitamon 2 keer op de dag. Komt prima in gewicht aan (nu 13 kg). Het is leuker aan tafel als je kind gewoon eet.... maar ja...geen strijd maken zeggen ze. Das wel moelijk als ze gaan spelen met het eten zodat het aan het plafond en de muren kleeft....dat is wel een grens. Spelen oke, maar niet mee gooien enzo...

Hoi,

Mijn zoontje van 3 jaar heeft dat ook een poos gehad en als ik nu kijk eet hij in 1 keer weer wel alles, komt misschien ook omdat hij zijn broertje lekker ziet smikkelen.
Ook hielp het hier wel door gewoon als ze aan het spelen waren wat rauwkost in de handen te geven, bv een wortel of een stukje komkommer, vaak aten ze het dan op zonder er bij na te denken.
Oh ja, ik gaf trouwens Dagravit Junior Multi Kauwtablet.

Succes en maak je niet te druk (deed ik namelijk wel en achteraf dus helemaal voor niets!!!).

groetjes

Terug
Bovenaan