FF een dip wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal.

Ik ben 9 weken eerder bevallen van een meisje.Alles ging goed na 7 weken in ziekenhuis te hebben doorgebracht mocht ze naar huis.
nu weegt ze zeker 4,5 kg.
Ik heb het HELLP syndroom gehad( zwangerschapsvergifteging) en keizersnede.
Een paar dagen geleden was ik erg emotioneel omdat dit allemaal zo was gelopen.
Wie heeft ook zoiets meegemaakt?
Een vriendin is ook pas bevallen en vertelde hoe de bevalling enz,was gegaan ik moest wel af en toe mijn tranen bedwingen omdat ik dat liever ook zo had gezien.
liefs inda

hey ik kan me wel een beetje in je verhaal vinden...
ik heb nu voor de tweede keer een keizersnede gehad.. en vind dat ook best moeilijk te verwerken..wel had ik geen helpp syndroom...

maar bij de tweede bevalling heb ik driekwartier lopen persen en ik had Valentijn nog niet op mij liggen :( en dan hoor je sommigen hoe snel die normaal bevallen dan denk ik ja.. dat had ik ook zo graag gewilt. en dan komen de tranen ook nog... ik ben   ongeveeer 6 weken geleden bevallen.! ben wel heel blij dat alles goed is met mijn zoontje maar toch... een normale bevalling leek mij stukken fijner.... maar goed het is niet anders en we moeten natuurlijk blij zijn dat we onze kindjes hebben! maar ik snap je goed meid!

ooh ja bij mij is het weer een keizersnede geworden omdat het gewoon niet 'paste'

Hoi,

Ik heb drie keer een keizersnede gehad. De eerste kon er nl niet uit, mijn verloskundige had al van tevoren gezegd dat ik niet zo breed was en dat het zowiezo een goed idee was om in het ziekenhuis te bevallen. Ze zag die keizersnede dus al aankomen....jammer dat het 16 uur weeën  en twee keer een half uur persen duurde voordat de rest ook inzag dat het echt een keizersnede moest worden.

Mensen vragen weleens aan mij: vind je het jammer dat je het nooit echt zelf hebt kunnen afmaken?
HOEZO vraag ik dan? Ik heb het toch ZELF afgemaakt? Ik heb het zelf gemaakt, 9 maanden gedragen (met alle zwangerschapskwaaltjes en misselijkheid etc erbij) en zelf gekregen. Weliswaar niet via de gewone weg, maar een buikoperatie is ook zwaar hoor!

Dus nee, na de eerste nogal heftige bevalling en keizersnede, was ik blij dat de overige twee gewoon geplande keizersnedes waren en dat alledrie de kids gezond ter wereld zijn gekomen, met een gezonde mama. Dat vind ik het allerbelangrijkste.

Zou natuurlijk als het had gekund ook een gewone bevalling hebben gehad, maar wat niet gaat, dat gaat niet en gelukkig kunnen ze nu ook keizersnedes uitvoeren. Als dat niet zo was geweest, hadden mijn kind (en ws ik) niet meer geleefd en de rest van mijn kids zouden dan ook niet geboren zijn geweest.

Misschien voor mij makkelijk praten omdat ik niet hetzelfde voel (heb gelukkig ook geen HELLP syndroom gehad, dus kan daar niet over meepraten).

Bedoel hier  NIET mee te zeggen dat je je aanstelt. Jij voelt dit nu eenmaal zo.
Na een eerste keizersnede mag je vlgs mij indien mogelijk nog bij een tweede zwangerschap gewoon bevallen! Dus misschien krijg je die kans nog bij een volgende.

Geniet van je kindje en ik hoop dat er snel weer bovenop bent.
Liefs Renata.

Hi Linda,

Mijn dochter is 3 mei geboren en ik had ook Hellp. Gelukkig was ik al 38,5 weken zwanger, dus was er geen gevaar voor mijn dochter. Ben wel natuurlijk bevallen.
Je emotionele dip is heel erg gewoon, ik heb hem tot voorkort nog erg vaak gehad. Bevallen is niet niks en als je daarbij het hellp hebt, maakt dat het soms even dubbel zo zwaar is.
Na mijn verlof ben ik 'gewoon' aan het werk gegaan, maar na een aantal weken, was ik erg erg erg moe. Ik heb nog lang mijn krachten en energie weer terug, zit nu ook weer in de ziektewet.
Ik riep laatst ook nog, waarom ik niet een gewone bevalling kon hebben zonder het hellp, dat maakte alles zoveel makkelijker. Maar goed het is niet zo...
Ik heb me bij een hyves aangemeld voor pre eclampsie/hellp. Misschien ook iets voor jou. Vele verhalen met herkenning en je kan je eigen verhaal er ook op kwijt. En daar begrijpt iedereen je.

Groetjes, Marije

http://hellpsyndroom.hyves.nl/

hoi hoi,
ik snap ook wel hoe je je voelt. ik heb geen Hellp of een keizersneede gehad, maar mijn zwangerschap en bevalling waren alles behalve normaal.
ik had ook zo graag een "normale" zwangerschap ed gehad en kan daar na 6 maanden nogsteeds emotioneel om worden. het zal gewoon zijn tijd nemen om het een plekje te krijgen.  

groetjes,
petra

mijn verhaal in het kort:
om te beginnen bleken uit de echo met 9 weken dat het 2 frummeltjes waren. toen kwamen onder begeleiding van een gyn ipv een vk. elke 2 weken (na 18 wk elke week) naar het zh om te kijken of de eneventuele complicaties zich voor doen. dus elke keer strond zenuwachtig. uiteindelijk heb ik inderdaad een ingreep gehad met 24 weken omdat het niet goed ging met de meisjes. daarna hadden we alsnog maar 40% kan dat het goed af zou lopen. de rest van de zwangerschap bleef zenuwslopend omdat de complicaties weer terug konden keren en de meisjes konden zich al heel vroeg melden. uiteindelijk heb ik voor de bevalling nog een week in het zh gelegen wegens onverklaarbaar bloedverlies. met 36w2d ben ik ingeleid. de eerste zat klem en is met de pomp geholpen. de 2e was er al met 5 min en moest naar de couveuse.

Hey,

Herkenbaar hoor! Heb geen hellp gehad en ook geen keizersnede, maar wel een zeer lange bevalling, met 1 uur en een kwartier persen. Dus dat was zeker geen eitje. Toch zou ik het zo weer doen hoor. Ons meisje moest daarna een week in het ziekenhuis aan de antibiotica liggen vanwege streptokok bacterie.
Maar het heeft wel even geduurd voordat ik het een plekje kon geven. Ik ben nu 9 maanden verder en al mijn hormonen zijn uit mijn lijf. Nu kan ik er goed en rustig op terug kijken, maar dat is zeker ook wel anders geweest.
Als ik dan met mijn meissie in de wandelwagen langs een kersvers gezinnetje liep en ik zag daar een kraamverzorgster aan het werk, kon ik ook wel janken. Want de o zo gezellige kraamtijd mis je ook. Lekker in je eigen omgeving.
Zelfs nu, een collega van mij is in 6 uur bevallen van een kleintje, denk ik.   ahh, zo kan het dus ook en vind ik het wel jammer dat het bij mij zo moeizaam ging. Dat blijft ook wel.
Maar gelukkig kan ik volop genieten van ons meissie, want daar heb ik het allemaal voor gedaan en het is zo'n wonder!
Hoop dat het een beetje kan verwerken en lekker tot jezelf kan komen en genieten van je meissie. Neem je tijd, die heb je echt nodig.
Liefs,
Karlien

Hallo

Ik heb twee keereen keizersnee gehad bij de eerste was het een spoedkeizersnee want ik had pre-eclampsie na ingeleid te zijn ging het helemaal mis ik moest helemaal onder narcose. De tweede wou niet indalen toen heb ik gezegd bespaar mij die dubbele kater deze keer doe dangelijk een keizersnee. We hadden gehoopt dat het op een natuurlijke manier zou gebeuren maar dat heeft niet zo mogen zijn en achteraf gezien is het maar goed ook want ze hebben allebei mijn kinderen moeten reanimeren en dat heb ik allemaal veel later gehoord en ben er niet bij geweest de eerste moest gelijk gereanimeerd worden en de tweede iets later op de zaal waar mijn zus en vriend waren er was heel veel commotie dat vertelde een vrouw ook die daar lag dat het zo eng was geweest. gelukkig heb ik nou 2 mooie gezonde kinderen een jongen en een meisje. De gyn bereidde mij er gelijk op voor mocht ik weer zwanger worden word het met 39 weken gehaald ivm dunne baarmoederwand. Ik doe het niet meer het is goed zo. Ik roep altijd erin komen geen probleem maar eruit komen ho maar het is veels te gezellig in mijn buik. Ik denk maar zo ik heb wel 2 kindjes kunnen krijgen er zijn mensen die het niet kunnen.En ja soms ben ik ook verdrietig waaromkan het niet op de natuurlijke manier rondom riepen ze ja ik moet misschien een keizersnee en ik riep ik poep het zo uit en wie kreeg de keizersnee ja ik en die ander poept na 4 uur eruit.
groetjes lisette
groetjes lisette

Hoi!

Een goede vriendin van mij heeft ook het HELPP- syndroom gehad. Behoorlijk heftig, hoor! Ze is er nu pas een beetje bovenop, een jaar later. Geef jezelf tijd, want het is niet niks. Praat erover, dat helpt! Geniet lekker van je kleine wondertje en neem gewoon overal lekker de tijd voor. Ook al was de bevalling en de eerste periode anders dan je had verwacht, je hebt wel een prachtig kindje!!!!!
Heel veel sterkte gewenst!!!

Terug
Bovenaan