ff een update, en een vraagje...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Zo lang geleden dat ik wat geschreven heb, had er ff de puf niet voor zeg maar.
Heb nu nog als ik van de uitgerekende datum (20 december)  uitga 4 weekjes en 4 dagen te gaan (nu dus 35 en 3 dagen). Vorige week bij de verloskundige geweest en bloeddruk was uitstekend 120/65, en nog maar 6 kilo aangekomen :))
Buik is al een behoorlijk eind gezakt en de beeb lag met zijn hoofdje al klein beetje ingedaald maar nog niet vast.

Nu ben ik alleen gistern bij de huisarts geweest omdat ik vermoedde dag ik een blaasontsteking had, alleen het deed geen pijn met plassen maar voorde rest wel dat gevoel dat je moet maar niet kunnen, en aangezien ik in het verleden daar vaak last van het maar ff het zekere voor het onzeker genomen. Gelukkig was er niets aan de hand en hij denkt dat het komt door het hoofdje van de beeb.

Ook heb ik sinds een week of 2 rare rode vlekken in mijn gezicht en de huid is helemaal uitgedroogd (schilferig), Heb het op mijn oogleden, onder mijn neus en lippen.  (Lijkt een beetje  op een masker)  En wordt echt gek van de jeuk. Nou vroeg ik aan mijn huisarts hoe dat kwam en wat het was, en hij zegt dat het komt door de zwangerschap en alle hormonen (Ook zei ie dat het nog veel erger kan worden, hellepp). Hij zegt dat veel vrouwen daar last van kunnen hebben rond bevallingsperiode. Maar omdat ik het nu   al heb en hij mijn buik extreem laag vond hangen(ik vind het wel mee vallen). Vermoedt ie dat ik de 40 weken niet  zal gaan  halen, en miss al wel met 37 a 38 weken kan bevallen.

Heeft iemand zoiets eerder gehoord want kan er weinig over vinden op internet???
Of er zelf ervaring mee?

Moet aankomende maandag weer naar mijn verloskundige dus zal het haar ook nog wel ff vragen. Maar schrik me nu bijna elke keer rot bij elk krampje dat ik heb.

Aankomende maandag de 24ste ook 36 weken echo :)

Groetjes

hoi
ik heb daar idd wel eens van gehoord van die jeuk en uitslag dat dat rond de bevalling komt. Meestal gaat het na de bevalling weer over. Anders even met je verloskundige overleggen.

Wat die opmerking van de ha betreft over het eerder komen, hou je daar niet te erg aan vast hoor, bij mijn eerste zei mijn huisarts (die toen ook mijn vk was) ook dat het eerder zou kunnen komen, mijn dochter was met 34 weken al vast in het  bekken ingedaald. Ze is pas 11 dagen na de uitgerekende datum geboren, en dat duurde lang hoor als je verteld wordt dat het wel eerder kan komen.
 Ik wil je hiermee niet bang maken maar ze kunnen er zo weinig van zeggen dat ik het niet slim vind dat professionele mensen die uitspraken doen.

Lies 36+2

Mijn schoonmoeder zei ook al dat je het vaak aan je huid kan zien als de bevalling eraan zit te komen, dus wie weet!

Hier geen mottige huid ofzo en mijn buik zit erg hoog nog al is de baby al volledig ingedaald, we wachten maar geduldig af he?

liefs Daantje

Terug
Bovenaan