ff een vraagje, wie weet het antwoord

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik vroeg me iets af, ik zie al vaker staan dat je niet ingeleid word als je baby niet ingedaald is omdat de kans op een keizersnede dan groot is.
ik vraag me af hoe dat zit?
hoezo is die kans dan groter?

groetjes Miranda 29weken

Hoi,

weet niet hoe het in Nederland is maar ik ben twee keer ingeleid in Ierland. De eerste keer was de baby wel ingedaald want het grootste deel van de eerste kindjes doet dat tussen week 36 en 38, maar de tweede keer niet omdat dat vaak pas tijdens de bevalling gebeurt. Toch ben ik wel ingeleid. Het ging niet zo soepel als de eerste keer en kwam moeilijk op gang, maar toen ik eenmaal aan de oxytocin infuus was ging ik binnen een uur van 2 naar 10 cm. Mijn meisjes zijn gewoon normaal geboren, keizersnede is alleen een laatste optie.

Hey Miranda,

Ik ben met 41 weken ingeleid (ivm zwangerschapsvergiftiging) en mijn kindje was niet ingedaald. Gelukkig is ze wel via de 'normale' weg gekomen omdat ze indaalde toen ze mijn vliezen braken. De kans op een keizersnee is mogelijk maar let wel, die is ALTIJD mogelijk. Ook bij een gewone 'huis-tuin-keuken bevalling'. Mag ik vragen waarom je dit wil weten?

Groetjes, en geniet nog lekker van je zwangerschap!
Kirsten mama van Tyche (19/08/06)

hai tessa,

natuurlijk mag je dat weten, ik ben erg nieuwsgierig, hoe dat allemaal werkt.
dit is mijn eerste kindje en ben toch benieuwd.
met de bevalling ga ik van het ergste uit, dan kan het altijd maar meevallen.

groetjes Miranda 29+1

Hey Miranda,

Ik begrijp je helemaal!! Maar geloof me.. achetraf is het het allemaal waard. Hoe zwaar de bevalling ook was. Ik dacht echt... nooit meer!! En een uur later zei ik tegen mijn man. 'Nou als ik nog eens moest bevallen zou ik het ook in het ziekenhuis weer willen'.. Nou hij en de verpleegsters lagen helemaal dubbel van de lach. En ik heb best een zware bevalling gehad hoor! Succes.. geniet er nog maar van!
Las net ook je verhaal over de echo... nou wat en kreng zeg, dat mens!! Ik zou ook kei pissig zijn .. balen. Maar je wist het geslacht al?? Vertel?.. Of doe je dat liever niet?

Groetjes Kirsten mama van Tyche (19/08/06)

Terug
Bovenaan