ff een vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben sibje. ben 24 jaar. heb een dochtertje van net een jaar en we zijn nu in ronde 2 voor een 2de kindje. nu zit ik op dag 31 van mijn cyclus en de vorige maand was ik nu ongie...gisteren getest omdat ik het neit meer hield van de zenuwen. ik moest vaak plassen en ik ging telkens kijken of ik al ongie was. mmm uiteindelijk een test gedaan maar die was negatief. nu mijn vraag.....heeft het invloed op de test als je in een uur tijd vaak naar de wc bent geweest???
als ik over een paar dagen nog niet ongie ben ga ik weer testen denk ik...ik heb testen besteld via internet. van sensitive...iemand hier ervaring mee??
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik zit eigenlijk wel een beetje in de rats met wat ik nu moet dus..........HELP!!!

groetjes sibje

hoi sibje, hier hetzelfde verhaal.ik heb deze maand waarschijnlijk een wat langere cycles gehad. zit nu op dag 31 maar kan soms wel 33, of 34 dagen duren.heb sinds een kleine week ook allerlei klachten waaronder veel plassen. en vanacht getest maar was negatief. echter 8 uur daarna stonden er twee strepen op. denk zelf dat ik te vroeg getest heb en we testen zaterdag nog een keer.dit is eerste ronde en heb al twee kids.heb nu zelfde symptomen als bij mjn eerste zwangerschap dus ben benieuwd.
groetjes.
ik heb trouwens ook die sensitesten besteld.moet ze nog krijgen maar ze schijnen het prima te doen.

nou hier volgens mij ook zwangerklachten zoals vaak plassen, een knoop in de maag, bij valgen gevoelige borsten....of ik maak mezelf gek...
ik heb net vergeten erbij te zetten dat ik ook erg onregelmatig ben. voor de eerste zwangerschap had ik een cyclus tussen de 12 en 39 dagen,....kan je dus neit zo heel veel mee.....vorige maand was mijn cyclus 31 dagen en heb ik mijn ei gevoeld. ik heb dan last van mijn onderbuik/blaas...als dat over is is volgens mij mijn ei geweest. nu heb ik dat ook gehad ongeveer 2/3 dagen...dit had ik weer redelijk optijd en volgens mijn berekeningen zou ik nu ongeveer ongie moeten worden, ik denk dat ik maar geduld moet hebben en als de testen binnen zijn misschien weer een test ertegen aan gooien. het is gewoon heel erg spannend allemaal

kan iemand mij nog helpen?? nog steeds geen ongie...nog ff mijn vraag...
als je in een uur tijd een aantal keer naar de wc bent geweest en je doet dan een test heet dat dan invloed op de test???? dat hij negatief uitvalt maar eigenlijk wel positief hoort te zijn??

Hoi Sibje,

In de bijsluiter van mijn test (kruidvat) stond het volgende (wel ff in mijn woorden samengevat).
Als je in 1 uur tijd regelmatig naar de toilet bent geweest en vervolgens een test gaat doen, is het risico aanwezig dat op dat moment het HCG (hormoon waar de test op reageert) minder aanwezig is in de urine.
Als je bij de volgende test de ochtend urine gebruikt of minimaal 2  uur niet naar de toilet bent geweest heb je het meeste kans op een goed geslaagde test.

Succes!

Hoi Sibje,

(ff een kleine aanpassing)

In de bijsluiter van mijn test (kruidvat) stond het volgende (wel ff in mijn woorden samengevat).
Als je in 1 uur tijd regelmatig naar de toilet bent geweest en vervolgens een test gaat doen, is het risico aanwezig dat op dat moment het HCG (hormoon waar de test op reageert) minder aanwezig is in de urine en je dus een negatieve uitslag krijgt. Kortom de test kan minder betrouwbaar zijn als je regelmatig naar de toilet bent geweest in een korte periode.
Als je bij de volgende test de ochtend urine gebruikt of minimaal 2  uur niet naar de toilet bent geweest heb je het meeste kans op een goed geslaagde test.

Succes!

dank je wel....ik vermoede dit al maar kon het nergens vinden....wel fijn dat ik het nu zeker weet....nog even wachten of de ongie toch nog komt en anders maar weer testen denk ik.

groetjes sibje

Terug
Bovenaan