ff een vraagje

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

alle eerst gefeliciteerd met de zwangerschap

ik heb ff een vraage
ik ben nu 10 weken zwanger
kan het veel kwaad dat je gewoon doorwerkt de eerste 3 maanden ik vind licht eraan wawt als het maar niet te zwaar is

hebben jullie door gewerkt tijdens de zwangerschap?
kan het veel kwaad

bedankt voor het beantwoorden

groetjes sandra

Hi Sandra,
Gefeliciteerd natuurlijk!
Je kunt gewoon doorwerken tijdens je zwangerschap als je maar niet zwaar lichamelijke arbeid verricht en niet in contact komt met gevaarlijke stoffen. Ik werk zelf op een leefgroep met kinderen van 0-4 jaar en ik zie collega's gewoon doorwerken tot zes weken voor de uitgerekende datum. Het is wat je al zei; het ligt er aan wat voor een werk je hebt maar met de meeste banen kun je gewoon doorwerken tot 4-6 weken voor de datum!
Sterkte!
Gr. Marit

hoi sandra ,
jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben nu 24 weken zwanger en ik werk eigenlijk als vanaf ik een week of 8 zwanger was minder. Ik ben bezig met een opleiding (1dag per week) en daarbij werkte ik ook 32 uur per week. IK ben toen ipv 8,5 uur per dag naar 5 uurtjes per dag gaan werken omdat ik zo moe en misselijk enzo was.... maar nu werk ik nog steeds 5uurtjes...last van mn rug en nog steeds moe....
En ja het ligt er ook een beetje aan wat voor werk je doet natuurlijk .. ik werk ik een bejaardetehuis dus moet veel tillen enzo.

Nou succes verder
kus mariska

Hallo,

Ik heb de eerste tijd wel gewoon mijn werk gedaan. Na 5mnd ben ik aangepast en minder gaan werken. Ik werk in de verzorging en dat werd toen toch wel wat zwaar. En ik ben 8wkn voor mijn uitgerekende datum gestopt met werken, ipv 6 wkn. Ik was er toen echt aan toe om thuis te zijn.
Het ligt er natuurlijk aan hoe je jezelf voelt en of ze er op het werk rekening mee houden. Bepaalde patienten mocht ik bijvoorbeeld niet verzorgen, ivm infectiegevaar of agressie enz. Dan is het wel goed dat je leiding weet dat je zwanger bent (ook in de eerste 3mnd al). Anders kunnen ze er uiteraard geen rekening mee houden.

groetjes Larissa (35wkn 1dg)

Ik heb in mijn zwangerschap (ben 4 sept 05 bevallen) gewoon door gewerkt. Ik werk in een  supermarkt en moet dus de hele dag staan. Ik heb pas verteld dat ik zwanger was toen ik 3mnd was (dit omdat ik eerder een miskraam had gehad). Je voelt op een gegeven moment zelf wel wat je wel en wat je niet kunt. geef het evt. op tijd aan als het niet meer gaat,neem echt je rust. Ga niet zwaar werk doen en denk bij tillen goed na dat je door je knieen zakt (het liefst in een latere stadium niet meer zwaar tillen). Zelf heb ik tot het laatste toe gewerk en om eerlijk te zijn heb ik er nog spijt van. Probeer ook evt. als je kunt extra pauzes te krijgen,al is het maar 10 min. Ik weet niet wat voor werk je doet,maar let op jezelf.

Groetjes Pascalle

Terug
Bovenaan