ff een vraagje


Hallo mama's

Ik zit met het volgende,
Het schematje van onze dochter Lisa is als volgt:
Sochtends opvolgmelk (pyamapapje van nestley ( is opvolgmelk met smaakje, wat anders wilt ze niet)
11.00 uur 2 liga met sinaasappel (soms met banaan ofzo er door) flesje melk +- 130 cc
14.00 uur opvolgmelk (pyamapapje)
17.00 uur prakkie en wat drinken (als ze weinig heeft gegeten nog een toetje na...)

tussen 7 en 8 haar laatste flesje en voor 8 uur ligt ze altijd in bed tot de volgende morgen.
Tussen door een broodkorstje,koekje ofzo....

Maar wat ik wilde vragen is dat ik al veel heb gelezen dat kindjes van haar leeftijd (bijna 8 maanden, ze is van 31 augustus vorig jaar) dat ze al brood eten....

Hoe hebben jullie dat gedaan? We proberen elke dag wel om brood te geven maar dat weigerd ze... ze vind t wel lekker maar gaat dan kokhalzen en soms overgeven.... ik weet dat het eng is en dat ze er aan wennen moet, maar wanneer dan?
We hebben ook al wat melk er over gedaan maar dat wilde ze helemaal niet....
(nou moet ik wel zeggen dat ze echt van lekker eten hou want ik ben blij dat ik die 3 flessen opvolgmelk er in krijg.... brinta, bambix, nutrix enzzz wilt ze ook niet) Ze heeft liever verse groente soep ofzo, maar omdat ze al die andere pap dus niet wilt wil ik haar wel graag aan het brood krijgen vandaar...

Liefs, Jennifer
 
Hallo

mijn dochtertje is van 24 augustus en eet nog geen brood hoor.
Af en toe eet ze een stukje als ik ook brood aan het eten ben, maar als ik haar in de stoel zet met een beoterham, dus dat ze wel moet eten, dan hoeft ze het niet.
Wat ik telkens doe, is haar een broodkorstje geven, dan went ze er al aan. Maar kokhalzen enzo doet ze gelukkig niet meer, heeft even geduurd, maar gaat echt vanzelf over. Misschien kan je met het de groente en fruithapjes wat grovere stukjes geven, dan went ze al aan wat grotere stukjes, als aan alleen maar gepureerd, of kreeg ze dat al?
Succes ermee

groetjes margo
 
Hallo,

Onze Naomi at toen ze 7 maanden was al brood. De eerste paar keer deed ze ook kokhalzen. Ik heb dit opgelost door  haar eerst brood te geven van een dag oud. Vers brood is namelijk vaak een beetje klef. Ik deed er toen ook nog geen beleg op. Toen ze het brood lekker begon te vinden heb ik gewoon vers brood gegeven met smeerkaas erop. We waren toen ongeveer 2 weken verder.
Succes ermee.

Groetjes Ria  
 
hallo,


Mijn dochtertje was 7 maanden toen ze voor het eerst een boterham kreeg.
Ze vond het heel erg lekker en sabbelde de jam eraf en spuugde het brood uit.
Ik gebruik hero jam light.
ze is inmiddels 10 maanden en vindt het nog steeds lekker

                                                                          Groetjes een trotse moeder
 
Bedankt voor jullie reacties...

Ik geef Lisa al een hele tijd broodkorstjes, en dat vind ze ook lekker.
Ik zal het inderdaad eens met wat minder vers brood proberen...
Het is nu wel zo sinds een paar dagen dat als ze wat in haar mondje krijg en het zit zeg maar op haar gebidje dan kauwt ze wel en gaat het goed..., alleen niet als het tegen haar verhemelte geplakt zit zeg maar.
Ze krijgt nu ook wel al grover eten, als ik een aardbei bv voorhoudt sabbelt en bijt ze zelf stukjes eraf en dat vind ze lekker, ook bij een banaan of een koekje ofzo, dus we gaan de goede kant, Lisa is zo te zien dus niet de enige, en sommige kindjes zijn al lekker snel. Afwachten dan maar

Liefs, Jennifer
 
Terug
Bovenaan