Ff een vraagje

A

Anoniem

Guest

Hey meiden,

Ik heb even een vraagje over het  gezag over ons kind. Omdat wij niet getrouwd zijn moeten we een formulier invullen waarin we aanvragen dat mijn vriend ook het gezag over Jayden krijgt want nu heb ik het alleen. Ik weet het ik ben er erg laat mee maar het is een beetje versloft...
Nou is dus mijn vraag of je dit zelf bij het kantongerecht af moet geven ofdat je het op kan sturen???

Groetjes, Patricia  (Jayden 18-05-2007)

Hoi Patricia,
je kan de formulieren gewoon opsturen.
Je krijgt dan bericht terug dat jullie allebei belast zijn met het gezag.
Je moet het wel opsturen naar de rechtbank waaronder de geboorteplaats van je kindje valt.
Het was in ons geval namelijk zo dat onze woonplaats onder een andere regio valt als de geboorteplaats van ons zoontje.
Je kan dit op internet opzoeken.
 http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/
Suc6 ermee.
Groetjes

Hoi Patricia,
klopt wat mijn voorganger zegt, je kunt het formulier gewoon opsturen.
Enne je bent niet de enige hoor, mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd, hij heeft onze dochter wel erkend maar heeft ook nog geen gezag aangevraagd. Ik ga de papieren ook maar weer eens opzoeken en opsturen, want het moet natuurlijk wel goed geregeld zijn.
Ik zat nog te wachten tot mn vriend op zn knieën gaat, maar dan kan ik wel blijven wachten. . . . . . .

Groetjes van Sonja en succes.

Bedankt voor de reactie's...
Enne, ik w8 ook al een paar jaar dat hij voor me op de knieen gaat maar ik heb het gevoel dat ik dan nog lang kan w88, hahaha
O, en Sonja je moet wel van allebei een uitreksel van de gemeente meesturen en een geboorteakte van je kind van hooguit een jaar oud, dus dat gaat weer geld kosten--> +/- 25 euro...

hoi patricia,

anders als je andere reacties mochten wij het niet opsturen maar
moesten we het persoonlijk brengen.....
dit is in ieder geval in de gemeente hoorn het geval....

groetjes mascha

Lastig allemaal met die papieren. Ik ben gelukkig getrouwd (wilde ook altijd trouwen voor ik kinderen kreeg en heb dit ook duidelijk gemaakt aan mijn toen nog vriend).
Jullie mannen moeten gewoon op de knieen hoor!
Of willen jullie zelf niet? Ben even benieuwd. Ik ben namelijk zo'n ouderwetse muts wat dat betreft.

groetjes Maris

Hoi Patricia,

Nou je hoeft je niet te schamen dat jullie dat nog niet geregeld hebben.
Wij hebben dat dus ook nog niet geregeld. Maar als ik het zo lees wat je er voor moet doen valt het best wel mee. Ik had een hele toestand verwacht...

Ik zal het hier eens voorstellen. Lijkt me voor mijn vriend wel prettig als dat ook goed geregeld is (en dat vind ik natuurlijk ook belangrijk)

Ene, misschien brengt het hem wel op een 'romantisch' idee????

Groetjes Linda

quote: patricia83 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-11-2008 13:37:56'));

Bedankt voor de reactie's...
Enne, ik w8 ook al een paar jaar dat hij voor me op de knieen gaat maar ik heb het gevoel dat ik dan nog lang kan w88, hahaha
O, en Sonja je moet wel van allebei een uitreksel van de gemeente meesturen en een geboorteakte van je kind van hooguit een jaar oud, dus dat gaat weer geld kosten--> +/- 25 euro...

Daarnaast, als hij je zou vragen met je te trouwen (ik hoop met je mee) zul je toch waarschijnlijk voor Jayden gezag moeten aanvragen, omdat hij voor je huwelijk is geboren. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Mijn oudste is ook erkend en hebben we gezag aangevraagd. Heel veel mensen in de omgeving zeiden dat het een onwijs gedoe was, maar dat vond ik wel meevallen. Je hoeft alleen maar naar het gemeentehuis, en daarnaast formuliertje invullen en op de post te doen.. Dan krijg je vanzelf wel reactie.

Terug
Bovenaan