ff een vraagje!!!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
ben nu officieel een dag over tijd,hihi.
maar had een vraag.heb nu 5 kids op de wereld gezet maar heb het nog nooit gehad dat mijn vruchtwater spontaan,dus zonder voorween of ween is geknapt.
weet dus ook niet of dit kan.
dus vandaar mijn vraag,kan dit?
bij de derde had ik d ehele dag al last van voorween en toen is s,avonds het vruchtwater geknapt,en bij de vijfde ahd ik al volop ween en toen knapte het.
maar mijn vraag is dus kan het knappen terwijl je eigenlijk nog nergens geen last van hebt?
liefs sil

hoi

Bij mijn 1e ging ik toevallig naar het toilet om 1uur snachts en boven kwam ik er achter dat mijn vliezen gebroken waren,had na het avond eten wel wat buikpijn gehad maar dat was gewoon weggegaan en om 10 uur gaan slapen,pas toen ik er achter kwam toen kreeg ik pas weeen.nu heb ik al heel veel last van voorweeen dus weet nu niet echt wat ik kan verwachten,heb al een weeeig gevoel daar beneden,heel de nacht voorweeen gehad en overdag was het ook niet lekker.dus ik heb het tegenover gestelde gevoel denkl ik wat jij nu heb.maar het kan dus wel zonder dat je iets merkt van te voren. hoop voor je dat het snel begint bij je. ik moet nog 19 dg of korter hoop ik gr wendy 37,2wk

Hoi Sil,

Mijn beide bevallingen zijn begonnen met het breken van mijn vliezen. Voor die tijd had ik er beide keren nog totaal geen erg in dat de bevalling al zou beginnen. Bij mijn eerste gebeurde het om 23.00 's avonds toen ik net naar bed ging. Een uur later begonnen toen ook de weeën. Bij mijn 2e die nu 6 weekjes is werd ik 's ochtends om 06.00 wakker omdat mijn vliezen waren gebroken. Direct opgestaan om te douchen en toen begonnen ook al snel de weeën en nog voor 09.30 is Duuk geboren!
Dus het antwoord is ja, je vliezen kunnen breken zonder weeën of iets anders.

Janine

Hoi,

Bij mijn eerste zijn  de vliezen ook spontaan gebroken. Het gebeurde onder de douche, dus een betere plek kun je daarvoor ook niet bedenken. Daarna kwam de vk regelmatig langs, maar bij mij veranderde er helemaal niets.  Na 24 uur moest ik me daarom in het ziekenhuis melden en werd de baby via de CTG continu in de gaten gehouden.  Vijf uur later zijn de weeen spontaan begonnen en is mijn zoontje 's avonds laat "gewoon" geboren. Anders was ik de andere ochtend (na 48 uur) ingeleid vanwege infectiegevaar  bij langdurig gebroken vliezen. Op het moment dat je vliezen gebroken zijn, weet je dus dat je heel binnenkort bevalt ... Spannend, maar ook heel leuk en relaxt vond ik het.

Groetjes

Terug
Bovenaan