ff een vraagje

Hoi Mama's en pappa.

Ik heb even een vraagje.
Hoeveel (fles)voedingen krijgen jullie ukkies?
Ravi is van 18 november en drinkt nog steeds 7 voedingen per dag. Sommige zeggen dat ze al op de vijf voedingen zitten. Ik zie dat bij ons nog lang niet gebeuren, Dan heeft hij echt honger. Nu ben ik zelf meestal wel van gewoon kijken wat zijn behoeftes zijn en gewoon geven, Als hij 7 voedingen wil zal hij die wel nodig hebben denk ik dan. (en hij is natuurlijk niet de dikste)
Maar hij gaat ook nu meer drinken (soms wel 150cc) Als hij dalijk 7 voedingen van 120-150 cc lijkt me dat een beetje veel.
Het is niet ons eerste kindje dus we zouden het onderhand wel moeten weten zou je denken. Mijn man en ik hebben alleen geen idee meer hoe dat bij de andere drie was?
Hoe zit het bij jullie? (ik snap dat het bij borstvoeding natuurlijk een ander verhaal is)
Alvast bedankt
groetjes en een fijne dag!
Hanneke (en Ravi)
 
Hai Hanneke,

Ik geef gekolfde BV. Gabriël is van 13 november (alleen 7 weken te vroeg), weegt nu ongeveer 4000 gram of iets meer en drinkt 6-7 voedingen per dag van 125 ml aangedikt met JBPM. Ik laat hem ook zelf bepalen wanneer hij wil eten en moet soms echt KV gebruiken omdat ik te weinig BV heb. Ik las ook van dat soort dingen... Kindjes van 5 weken die 5x 165 krijgen enzo, vond ik al raar...

Liefs,
Marieke & mannen
 
He meid,

Saar (17/10/11 - 4,6 kg) zit op 5 of 6x 150cc met 5 scheppen en 15 ml extra water (zodat ze beter kan poepen). Geen idee hoe we ineens van 8 naar 7 naar 6 zijn gegaan.. Saar sliep gewoon langer tussen de voedingen denk ik. Ik voed (ook de fles) op verzoek en zie dan maar wat er in gaat ;-) Nachtvoedingen beginnen nu steeds minder te worden (joehoe) ook dat laat ik Saar gewoon zelf bepalen. Misschien gewoon je kleintje volgen en 7x 120/4 aanbieden of juist 6x 150/5 en dan bekijken of hij langer slaapt?

Volgens mij mag je niet boven de liter per dag uitkomen ivm verwerken van de voeding. Daarom houd ik bij wat Saar ongeveer drinkt op een dag. Dan kun je altijd nog minder aanbieden (bv 's nachts).

Hoop dat je hier iets aan hebt? x Suus
 
Lieve meiden
Bedankt voor de reacties.
Ik ga gewoon (door met) voeden op verzoek. Ik hou alleen even in de gaten of hij niet meer binnen krijgt dan één liter. Aanstaande maandag weer naar CB, dan hoor ik wel wat zij ervan vinden.
groetjes Hanneke x
 
Elise is 2 maanden vandaag...drinkt 5 voedingen van 180cc gemiddeld..(tenminste als ik de fles geeft gaat dit erin..) ze krijgt meestal gewoon bv...Ik denk dat je vooral naar je kind moet kijken elk kind is anders...onze eerste dochter ging ook snel over op 5 voedingen..dus kijk waar je kind behoefte aan heeft!
 
Lotte (bijna 11 weken)ging van de ene op de andere dag van 7 naar 5 flessen; voorheen was ze onrustig in de avond en dronk dan wel een extra fles en hadden we nog een nachtfles en ineens viel ze om half 7 als een blok in slaap en maakten we haar om23 u wakker voor en voeding en kwam ze niet om 4 uur, maar om 7 uur...

Ze dronk 7x 120, daarna 5x 120, opgehoogd naar 150, maar die drinkt ze alleen om 18 u en 23 u leeg, momenteel laat ze overdag 30 à 40cc staan. Mogelijk omdat ze last van haar slokdarm heeft vw. reflux... Sinds maandag hebben we medicijnen, dus ik hoop dat ze gauw weer wat meer drinkt. Afgelopen 2 nachten kwam ze 's nachts ook weer, omdat ze niet genoeg op had denk ik...
 
Terug
Bovenaan